måndag 26 oktober 2009

Vatten vatten vatten

I natt var det dags igen... ett helvetes regnvader. Det kommer sa ofantligt mycket vatten nar det regnar har!!! For bara en och en halv manad sedan var vi lite oroliga for var lilla sjo, att vattnet skulle ta slut... det behover vi inte vara langre.

Den bla linjen ar dar kanten brukar ga... det ar ganska mycket mer vatten an det brukar vara om man sa sager! Nu hoppas vi att det inte kommer mer vatten forrans nasta vecka. Vi far jatteproblem om det regnar fran torsdag till sondag med tanke pa invigningen pa sondag!!!

I lordags blev en dag dar jag inte gjorde mycket. Jag vet inte varfor, bara blev inte av. Igar vaknade jag med ont i nacke och huvudet. Blev lite smartstillande och sa var det att satta igang och jobba. Jag hade 36 brodyrer pa 23 jackor att gora. Meningen var att mamma och jag skulle hjalpas at men jag borjade medans mamma var i kyrkan och sedan flot det bara pa. Sa skont att fa det gjort. Det skall inte levereras forrans i morgon men da ar det overstokat. Skont ocksa eftersom djurkliniken ringde har pa morgonen och hade mer som skulle goras... Gillar aterkommande kunder :)

Fick mig en smarre "chock" idag... en gammal larare fran Schweiz addade mig pa Facebook. Jag vart sa forvanad att han kom ihag mig. Han har ju jobbat dar i alla ar, han raknas som en inventarie praktiskt taget, redan nar jag gick dar var han passerat pensionsaldern och hade da jobbat dar i 20 ar. Tank alla elever som passerat revy, och sa kommer han ihag mig??? Ibland blir man forvanad. Bara tanken pa att han har over 1000 vanner pa FB... usch for att halla reda pa dom!

Under eftermiddagen ska jag aka och hamta dom dar sakerna pa kliniken och klockan 4 ska det tittas pa Oprah. Det ar fran Dallas, dom spelade in for tva veckor sedan. Vi var aldrig inne men det har pratats sa mycket om det sa man maste nastan titta...

Inga kommentarer: