söndag 4 oktober 2009

Daim, Molly, Webshop, mm mm mm

Forst och framst vill jag gratta Eva och Angie for att antligen ha fatt det sista Certet som gav Angie Champion titeln! Eva har verkligen kuskat land och rike runt det senaste aret och under sommaren inte direkt haft flyt verkar det som sa nar jag idag, via Facebook fick veta att titeln var i hamn blev jag sa glad for Evas skull!!!! Jattegrattis Eva!

For egen del har de senaste dagarna gatt i expressfart. Daim har antligen borjat laka, det har varit jobbigt att rensa sar men nu borjar det ge med sig verkar det som. Han ska pa aterbesok i morgon bitti...

Molly har nu blivit steriliserad. Hon ska ju inte ha fler valpar, hon ar ju 6 ar och da tyckte vi det var bast att sterilisera henne en gang for alla. Hon har legat kvar pa sjukhuset over helgen (opererades i fredags) for att fa ett par dagar lugn och ro. Att fa hem en nyopererad ar alltid jobbigt och for henne att fa stanna pa sjukhuset ett par dagar extra gor nog lakningen battre. Sa aven Molly kommer hem imorgon.

De senaste dagarna har ocksa varit full rulle for vi har jobbat som sma grisar for att fa upp var nya webshop! Ideerna har flodat och det har varit roligt. Mamma har gjort nagra blomsterarrangemang i plastblommor utan dess like. Ni hittar webbshoppen fran hemsidan. Just nu har jag lite problem att fa frakten till att stamma men forhoppningsvis kan jag losa det imorgon nar folk kommer pa jobbet... alltid irriterande med helg. Blommorna daremot gor sig inte bra pa bild tyvarr men i broderian skall vi oppna en horna som en liten shop dar man kan se dom och sa ska vi salja dom pa marknader mm. Ni kan nog sjalva tanka er att mamma har slitit och jag har statt for skallebanken... Aven julstrumpor har blivit gjorda... oj oj oj. Allt for att hinna fardigt till imorgon. Som sagt, det kommer att komma mera men vi har egentligen bara jobbat med webshoppen sedan i torsdags och med tanke pa det och har lyckats fa fram 14 olika modeller av julstrumpor och 8 olika blomsterarrangemang ar inte daligt.

I gar borjade det aven att regna har... och da snackar vi OSREGNA. Jag har inga siffror pa hur mycket som kommit men det ar en hel del. I morse vaknade vi utan strom. Vid halv tio kom den tillbaka... Sa da var friden slut...
Idag har jag ocksa fatt in tva knoliga brodyrjobb. Sa morgondagen kommer bara ga till att stygnsatta loggor... en idian och ett brandsoldatsmarke... Det ar bara att kampa pa!

Ha det gott!
Kramiz

Inga kommentarer: