onsdag 30 september 2009

Daim och hastar

Daim mar battre! Vi var ju hos veterinaren i morse. Forst pa morgonen var han slo och ville inte ga upp. Egentligen inte nagot ovanligt for att vara Daim - han ar alltid morgontrott. Men nar han sedan upptackte att HAN skulle fa aka nagonstans, da blev det fart pa hunden. Jisses amalia. Jag trodde han skulle hoppa ur skinnet! Nar vi kom till veterinaren mottes vi av den har skylten idag:
Den tyckte jag var riktigt trevlig!

Hos veterinaren uppforde han sig exemplariskt!!! Sa stolt jag var :D. Dr. Wingo tog en nal och drog ut vatska ur hans lilla puckel och sa fick han antibiotika under huden istallet. Han tog lite prover pa vatskan och kunde konstatera att det inte var nagon infektion i det varjefall vilket var skont. Sa rensade vi drankanalen och jag fick med mig mer att renogra med och mer mediciner. Jag var lite orolig att dom ville sova honom igen och fixa och dona men det behovdes inte. Stygnen far sitta kvar till aterbesoket pa mandag... Daim var en glad och stolt vovve nar han kom hem
Han fick springa los en stund innan han fick komma in och ata lite lite frukost for att se om magen var med pa noterna... inga problem. Crispy fick ocksa komma ut och springa fritt pa akern en stund
Jag och mamma akte en stund till Mesquite och kopte tyg till julstrumpor... huvva, det narmar sig fortare an man tror... och nar vi kom tillbaka gick jag ut och tog lite mer kort pa hastarna. Igar delade jag ju pa stona och folen och det har gatt riktigt riktigt bra!!! Inte mycket skrik eller gnall fran dom... Sa nu ska jag satta ut dom pa annons de flesta av dom. Jag vill garna ha salt nagra sa jag kan kopa mig en hasttransport som jag har sett... tycker det ar fruktansvart att vara beroende av andra men jag sager som sa att jag maste ha salt minst ett fol for att kunna ha rad att kopa transporten och jag tror inte kopare kommer in genom dorren av sig sjalv... sa da far jag annonsera dom sa folk vet att dom finns... Jag trodde nog att det skulle vara lite lattare att salja hastar har i USA for att det ar sa stort men jag har upptackt att det nog ar lite tvart om. Det ar sa svart att hitta de ratta kanalerna just for att det ar sa stort! Sa min kvall skall ga med att sitta och leta vart man kan lagga ut annonser pa hastarna och forsoka hitta sa mycket mailadresser som mojligt att skicka mail till...
Gammeltanten Charisma ar iofs inte till salu, men hon vill fa salt ett fol sa jag kan kora henne till doktorn sjalv och slippa vara beroende av andra och betala $75 per vag for att fa henne kord 12 minuter bort...
Bumlan ar inte heller till salu om inte nagon kommer med de ratta pengarna (fast det galler val alla iofs). Men hon har inga problem att inte vara med sin folis langre vilket ar skont!
Bumlan, Aisha och Charisma gar lugnt och ater... dom tycker nog att det ar skont att fa vila fran folisarna lite
Syskonen Always Dallas DW och Acriz DW. Dom vet verkligen att dom ar syskon. Dallas ar till salu men inte Acriz... ja da far man punga upp MYCKET pengar!!! Dom ar annars ganska olika i sattet. Dallas ar jattekelig och klattrar garna pa en medans Acriz inte ar en linslus. Hon ar den som viker undan for kameran direkt men ar inte sa radd for manniskor egentligen...
Nej, jag far val satta igang med mitt annonsletande tror jag...

1 kommentar:

Prickiga Pojkar sa...

skönt att daim mår bättre :) och vilken trevlig skylt hos veterinären :) då känner man sig lite extra ompysslad :)
Lycka till med hästförsäljning ..du kommer klara det galant :) kram !