söndag 6 september 2009

Mycket Nytt

Jisses vad det hander saker har...

I fredags kvall kom Daniel. Han landade inte forran 21:50 sa det var bara att aka hem och nana direkt egentligen.

Igar akte vi till Canton. Det var marknadshelg och massa folk var dar. Men vadret var riktigt skont och behagligt faktiskt. Framat dagen blev det dock ganska varmt... mamma provade som vanligt glasogon med mycket varierat resultat...




Vilka glasogon ar eran favorit???

Jag sjalv hittade en gitarr som jag har sett ett par ganger tidigare och varit nyfiken pa men inte haft mojligheten att kopa. Men nu tyckte mamma att det var nog suktat.

Problemet ar bara att jag kan inte spela gitarr, har praktiskt taget aldrig hallt en gitarr men det gar nog att lara sig pa internet eller ta en eller annan kurs. Men visst ar den haftig??? Jag lyckades faktiskt spela Sma Grodorna igar... det var jatteroligt. Sa det blir att ova mer pa det. Resten av dagen gick i lathetens tecken...
Crispy tycker att Daniel ar varldens basta kompis just nu. Hon vagrade till och med sova inne hos mig i natt utan ville (och fick, bortskamd som man ar...) sova hos Daniel istallet... ar man prinsessa sa ar man...
Idag hade vi lite planer for dagen... ut och fixa Hanniball pa morgonen, blogga, spela lite Wii tills mamma kom hem, aka och ata lunch och ta det lugnt pa eftermiddagen... men som ni kanske forstar sa blev det inte sa... Nar vi kom ut i hagen kom Aisha med varsta langa taggtraden i svansen!!! Hur i all varldens namn hade den kommit dit. Som tur var va Daniel med och han ar inte radd for hastar sa han holl Aisha och jag tog bort taggtraden! Nar vi kopte garden sa sa forra agaren av garden klart och tydligt till oss att dom hade minsann rensat bort all taggtrad som fanns pa garden sa det var helt fritt fran det! Vart kom da denna ifran??? Jag gick igenom hastarna och det enda jag sag direkt var ett liiitet skrapsar pa Acriz, inget markvardigt alls. Tog in Hanniball for jag skulle ju longera honom. Nar jag borjar borsta pa honom ser jag att pa hoger (kronan) har han ett sar som alla ganger kan kommit fran en taggtrad. Saret var ca 1 cm langt men lite djupt. Dock inte sybart. Men absolut inte sa han skulle longeras. Eftersom flugorna samlades ganska fort var det bara att tvatta rent, bandagera och stalla honom i en box med mat... Vi beslot oss for att ta traktorn ner i hagen for att se vad vi kunde hitta och tur var val det! Det borjade med att vi hittade en trad som stack upp... och en till, tva till, manga till. Det visade sig att forra agaren maste alltsa ha forsokt att gomma all taggtrad som fanns pa garden i en hog av jord och tra for vi fick ihop en hel skopa FULL med taggtrad. Och var langt ifran fardiga! Vi drog i tatar och fick fram mer och mer hela tiden... Nar det tog stopp fick vi klippa av traden. Inget annat val an att grava fram resten sedan men nu har vi sakrat hagen sa hastarna inte kan skada sig pa nagot synligt. Jag oppnade samtidigt upp den vilande hagen vilket hastarna hellre gar i sa gar dom inte ner dar. I morgon ska jag lagga in ett kort pa all taggtrad vi hittade... Men jag insag hur fruktansvard tur vi haft eftersom hastar och fol har gatt dar sa lange och inte en enda skada forrans idag, och da vart det minimalt!!! Med tanke pa att hastar, och speciellt fol, gar och ar valdigt nyfikna sa ar det verkligen ett mirakel att ingen blivit skadad alls!!!
Vid lunch kom mamma hem och vi skulle aka och ata lunch. Det var ju bara det att vi var tvugna och duscha for vi var valdigt svettiga efter taggtradsjobbet. Sa pa tio minuter var vi fixade och donade och ivag. Full rulle. Da far jag och Daniel veta att vi skulle pa grillfest klockan halv fem och ha med oss nagon dessert. Efter lunchen, och varit pa Walmart en snabbis hade jag en timme pa mig att baka choclate chip cookies och rasta hundar samt sminka mig innan vi skulle ivag. Full rulle men jag klarade allt!
Grillfesten var hos pastorn i kyrkan. Jattetrevligt var det faktiskt. Jain och Marty var dar och lite andra folk vi traffat. Lugnt och trevligt och vi var val hemma runt sju igen...
Nar vi kom hem fortsatte vi lite med att sakra det sista i hagen och ge Hanniball lite mer mat och vatten for natten. Nu ar det kvall och natti natti... imorgon ska vi hjalpa Kay att flytta...

2 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

trevligt med sverigebesök :) Hoppas ni har riktigt roliga dagar o slipper mera taggtråd :)

röstar på glasögonnr 1. det vore nåt o ha om jag nångång turistar runt i dallas haha..frågan är om man ser så bra bara ..sitter lite för sikten men man får väl lätta på dem ibland ;)vill man vara fin får man lida pin..;)

Pia sa...

Vilka roliga brillor ni har där borta :D Vilken tur att det inte blev mer skador Taggatrå e räligt Kram