söndag 20 september 2009

Sheriffen pa besok

Sondag... det ska vara en vilodag var det nagon som sa... inte har! I dag var min brodyrdag! Jag har en leverans som skall vara klar i morgon sa det var val bast att gora den idag. Nar jag precis kommit till broderian fick vi aterigen besok!
Det har ar Nova... det ar en av grannarnas hundar... ja eller enligt dom sjalva, varg... Det ar tredje gangen HAN (jag tycker att Nova ar ett flicknamn...) kom hit den har veckan. Dom tva tidigare gangerna har vi bara akt och lamnat tillbaka honom men idag sag jag att han inte madde bra. Hela bogen pa hoger sidan var sarig och infekterad. Jag har sett saren tidigare men det har inte varit sa har daligt. Det jag reagerade pa igar nar jag korde tillbaka honom hem senast var att han absolut inte ville hem. Ville inte hoppa ur bilen, ville inte ga in genom dorren, allt bara kandes fel sa jag var inte sa fortjust i att bara aka hem med honom igen. Jag sag monstret - han skulle komma tillbaka igen. Men Nova var jattehungrig och aven fast man inte ska sa kunde jag inte lata bli att ge honom en skal mat och vatten och han at gladeligen i sig maten :) Han fick (trots stanken av skunk) vara med mig i broderian en stund sa jag fick grubbla pa vad jag skulle gora. Jag beslot mig for att ringa sheriffen... jag har ju ingen aning om mina rattigheter eller skyldigheter i ett sant har fall och att Nova hade klada var valdigt tydligt. Det tog en timme och sa kom tva fran sheriffen. Jag berattade situationen och vart jag hade lamnat hunden tidigare. Dom akte dit och pratade med kvinnan. Efter en stund kom dom tillbaka med agaren som nog borjade tycka att det blev lite pinsamt. Jag sa till henne att jag vill inte braka men jag vet inte mina rattigheter i ett sant har fall men jag ser att hunden behover vard. Hon fick ett alaggande av sheriffen att hunden/vargen skulle tas till veterinaren i nasta vecka och skulle hallas inomhus tills dom kunde fixa ett inhangnat omrade for honom. Om han nu skulle komma tillbaka till mig sa maste jag ringa Sheriffen och meddela att hunden aterigen ar los... Det gjorde lite ont att lamna ifran sig hunden samtidigt som det inte ar mitt problem... men vem vet, historien ar nog inte slut... Agaren vart inte arg pa mig men nog lite irriterad over att jag blandat in sheriffen. Jag vet varejfall att Nova fatt mat och vatten. For egen del var det bara att ga hem, kla av sig pa trappan och slanga in kladerna i tvatten och sig sjalv i en dusch...

Som sagt, resten av dagen har bara varit brodyr men jag har blivit klar varjefall...
Ikvall kommer Jain och Marty over for Marty vill titta pa fotboll pa mammas TV. Det ar en stor match som Dallas Cowboys spelar och den vill dom se pa stor TV... Jag ska tvatta Daim... Han har tre bitsar pa ryggen som har varat en del idag... imorgon far han folja med till veterinaren och fa lite piller for det... stackars liten pojke...

1 kommentar:

Pia sa...

Usch stackars Nova att ha en sån ägare
vad har hänt med Daim Vem har han blivit biten av ?