onsdag 2 september 2009

Bra dag

Sicken dag... en bra dag!

I morse akte jag och mamma in till Terrell for att leverera kepsarna. Nar jag var dar fick jag en hel dros mer jobb. 24 kepsar, 2 skjortor och 5 hattband. 12 av dessa kepsar var jatteviktigt att dom blev klara tills imorgon... okej... Mamma och jag var tvugna att aka till Rockwall och kopa en kabel till videokameran men sedan akte vi raka vagen hem. Det var bara att satta igang med dom har 12 kepsarna som var superviktiga. Agda hade beslutat sig for att strejka idag. 3 nalar knackte hon. Till slut sa sket jag i henne och Berta fick ta over arbetet. Hon gjorde det galant! Nar kepsarna var klara akte mamma direkt in och lamnade dom sa det var ur varlden liksom... visst, 12 kepsar kvar men det ar inte kniven pa strupen lika mycket... dom ska jag gora i morgon...

Precis nar mamma hade akt ringde dom fran veterinaren och undrade om jag var hemma, jo da. Dom skulle komma ut och ta blodprov pa Dallas och Hanniball for deras arliga Coggins och undrade om dom kunde komma tidigare an planerat. Passade mig utmarkt sa jag gick och tog in dom och lagom darefter kom Dr. Wingo och hans assistent Vicky. Blodproven var snabbt fixade och Hanniball och Dallas var lika snabbt ute i hagen igen. Dr. Wingo passade ocksa pa att titta pa stona efter att dom gick ner sa i vikt. Han var jatteimponerad over hur jag hade fatt upp dom i vikt och hur fina dom var! Han riktigt oste over mig berom over mitt arbete. Det kandes jatteskojigt!!! Visst har dom en bit kvar men sa bra resultat pa sa kort tid var han impad over. *stolt*

Innan mamma kom tillbaka passade jag pa att sno grasklipparen for henne. Hon hade klippt sin tradgard innan hon akte men var inte klar. Jag tankte att perfekt, jag klipper min ena hage (den jag kom in i) sa ar jag av med det. Sagt och gjort. Det gar ganska snabbt att fa gjort det. Det ar en sadan sak som skulle varit gjort for LANGE sedan men anda inte blivit av... Sedan kom vi pa att vi har ju faktiskt fatt gjort en lonngrind som det iofs star plantor framfor men dom kan man ju kora over sa kommer jag ju in i min andra hage med den har grasklipparen ocksa... Skulle bara ta in valparna som sprang i den hagen och stada lite... men da far jag se det har:


Bilden ar inte sa bra men det Dumle vill demonstrera ar tre LERIGA dalmatiner. Framben, magar, bakben var totalt indrankta i lera!!! Dom har haft skitkul! In i hundrummet sa lange och torka sa vet jag tre voffar som sedan ska bada!!!

Jag gick ut och plockade undan i tradgarden och klippte grasmattan. Sa skont att fa gjort det! Nagot otroligt skont speciellt eftersom man far gaster fran Sverige pa fredag sa ser det lite hyfsat ut i tradgarden. Hundarna brukar ocksa gilla nar det ar fint. Inte nog att tanka pa att det inte kommer in massa ormar och sant skit ocksa! Nar det var gjort var det bara en sak att gora... DUSCHA!

Nu ska jag satta mig och fnula pa ny design till hemsidan... ska gora om den men har inte riktigt iden klar i skallen... Det loser sig nog. Den blir inte klar varken idag eller imorgon sa ni far vanta ett tag tills det hander nagot!

1 kommentar:

Pia sa...

Inte lika snyggt men lättläst nu funkar det bra här :D