fredag 25 september 2009

Sjuka hundar

Redan i morse mottes jag av bajsdoft nar jag steg ur mitt sovrum... jaha... kom pa att jag nog hade gett valparna lite mycket och lite sen middag igar kvall sa jag fick skylla mig sjalv. Men det var bara att borja stada.

Vid tio akte jag och mamma en tur till Dallas och kopte trad. Vi har 36 trojor att brodera till veterinarkliniken och jag kom pa att det var ju valdigt jobbigt nar vi bara hade en trad. Da kan man bara ha en maskin igang men jag hade hort om ett stalle som salde brodyrtrad sa vi begav oss dit. Jag trodde det skulle vara i Rockwall men det visade sig vara i Garland. Nar det var gjort akte vi anda till Rockwall for att fixa oljan pa bilen. Nu nar den ar ny sa far man gora det valdigt ofta :( eller sa kor vi valdigt mycket! Nar jag var dar ringde Carol fran sportaffaren. Hon hade fatt in ett par filtar som skulle kommit igar och det var lite brattom med dessa... jag sa att jag skulle komma forbi pa hemvagen. Dock tog det lite langre tid hos verkstan an vi hade tankt oss sa jag kom inte darifran forran halv fyra. Nar jag kom fram fick jag veta att dom behovde vara fardiga IDAG!!! Tjejerna som skulle ha dom skulle aka pa tavling imorgon och behovde dom... det var bara att slanga sig hem. Nar jag kom hem mottes jag av en mindre trevlig sak... Candy hade spytt som en gris och haft diarre och Dumle hade inte rort sin frukost... Dumle ar alltid den forsta att slanga i sig maten sa det ar inte likt honom att inte ata... Bada hundarna ar pigga och glada i ovrigt men det ar valdigt markligt... Nu svalter jag dom over natten sa far dom lite uppblott mat i morgon bitti med lite goda bakterie flora pa imorgon sa far vi se om det hjalper... men nagot sager mig att det ar nagot konstigt med maten...
Sedan var det bara att stressa vidare med brodyren. Sjalvklart vart stressen for stor och jag sydde fel! Svordommarna flog ur munnen kan meddelas. Det var en brodyr som jag glomt vanda. Men min kara mamma lyckades radda roven pa mig och spratta upp det sa det loste sig. Kunden vart nojd varjefall :)

Annars har dagen varit ganska lugn. I morgon ska jag och mamma brodera dom dar 36 (jobbiga) trojorna... men vi har sagt att vi ska samarbeta sa gar det nog smidigt...

1 kommentar:

Prickiga Pojkar sa...

krya på er vovvar !
och lycka till med alla broderier :)