måndag 9 november 2009

Cocktail & Clara

Till vänster ser ni Daimilus Cocktail och till höger Daimilus Clara. Den sista levande valpen, Columbus fick vi tyvärr säga adjö till då hans lungor inte var utvecklade korrekt. Han började kippa efter luft och det fanns inget annat alternativ. Tyvärr tar inte Billan hand om sina valpar över huvud taget så vi har ett stort projekt här hemma. Åtta gånger om dygnet; midnatt, 3, 6, 9, 12, 15, 18 och 21 skall dessa två varelser ha mat med nappflaska. En omgång med matning tar ca 45 minuter så det är som att ha småbarn. Dom är med mig exakt överallt. För ett tag sedan köpte jag ju en hundvagn...

skrattar först skrattar sist... när jag köpte den hade jag väl ingen användning för den egentligen men nu kan jag inte leva utan den!! Den får föreställa rullande valplåda helt enkelt och valparna är bokstavligen med mig överallt för det mesta. På torsdag ska dom på ärtsoppa med SWEA... haha.

I lördags var jag inne i Dallas ett par timmar för att gå på möte med ABWA (American Business Women Association). Jag hade ett s.k. Vendortable där, där jag visade lite av vad vi hade i butiken.
Egentligen var det inte för att sälja men jag fick faktiskt sålt tre av blomsterarrangemangen! Och alla var jätteimponerade av mammas blommor... Så jag gick därifrån och var riktigt positiv! Nu på lördag ska vi till Edgewood då där är Edgewood Heritage Show och ha ett lite större stånd och sälja saker. Hoppas att det kommer gå bra! Jag är lite tveksam över hur mycket folk som kommer egentligen... Valparna och Hershey skall också få följa med!

Tidigare i våras berättade jag att för att vara med i dalmatinerklubben här måste man visa framfötterna lite grann. Man skall gå på två möten och sedan skall man bli godkänd för att få komma in i föreningen. Igår var jag på mitt andra möte och det var inget snack om saken sa dom, självklart blev jag välkomnad in i klubben. Jätteskoj! Det är ett glatt gäng som gillar prickiga fyrbenta vänner!

Nej, jag får väl traska vidare, det är en liten stund kvar tills valparna ska ha mat nästa gång men tiden går så fort så man vet ju inte vad man ska ta sig till!

3 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

Hej ! ja det blir verkligen som småbebisar med vagn och matning. Skönt dem blir självständiga fortare än bebisar ;)
Du är så duktig med kunder o valpar o allt :) Ha det gott vännen !

Pia sa...

Nämen åhhhh nutte då så små Perfekt att ha en sån mysig vagn till dem när de behöver så mycket passning

Anonym sa...

hej.
nämen så ytte pytte små...
gulliga.
jadu om varje matning tar 45minuter så förstår jag att du har fullt upp..