onsdag 4 november 2009

Dricka - Träning

För ett tag sedan kom en del saker från mormor över hit. Det var jätteintressant. Jag såg mest fram emot den här faktiskt:

Jag hade länge sagt att första november blir startskottet och det har det faktiskt varit...nästan. Nu får jag max dricka en läsk i veckan, inge godis eller glass eller något sådant OM det inte är för att fira något/någon. Men det tog ett par dagar extra innan jag fick in den här i huset. Men nu står den framför TV'n. Där den står är jättebra för den står i kanten på där A/C'n kommer så ibland blåser det kallt när jag cyklar. Och jag har varit duktig. Självklart har jag prövat den. 20 minuter, på en lätt växel så allt för jobbigt var det inte. Distansen vart 9,5 km och jag brände 267 calorier... haha, jag har verkligen långt kvar. Jag vägrar att gå på vikten utan mer på hur jag känner mig. Målet är att i varjefall denna och nästa vecka cykla min 20 minuter om dagen så lägger jag på mer och mer därefter. Man får tänka på att jag är hyfsat otränad!!!!

Idag har jag också fått in den här i huset...
Valplådan... ja det börjar närma sig. Billan borde valpa efter helgen. Fyra små svarta krabater borde komma ut! Ja dom kan vara Black & Tan också men jag tror att alla är svarta... Ska bli väldigt spännande. En valp är faktiskt redan tingad :)

Jag hör mycket om vilket skitväder ni har där borta! Här kan jag hälsa att vi har 25 grader i skuggan, strålande sol och vindstilla. Både igår och idag har varit totalt UNDERBART. Mamma och jag satt och åt lunch ute och bara njöt och bara tanken på ert väder fick oss att njuta ännu mer! Egentligen är nog den bästa tiden November-Februari här tror jag... Kan man tänka sig att jag har varit här ett år snart! Helt otroligt! Idag kom mammas Green Card i posten så nu kan hon bevisa att hon får bo här och rösta och jobba och allt sånt! Det var jätteroligt för henne att det kom!!!

Fick lite vovvebilder idag när jag hade kameran framme

Daimilus Bounty Girl... "Linslusen"

Prickiga Pojkars Dumle - "Buspojken" (hatar att vara med på kort...)

Från vänster: Crispy (Perditas Check Me Out), Co-Co (Alot Spots Her Majesty) och Hershey )Daimilus Hershey)

Annars har det inte hänt så mycket de två senaste dagarna. Jag har gjort lite brodyrer och avverkat orderstocken. Fått klartecken att på lördag ska jag vara i Dallas på morgonen och visa vad vi har i butiken, mammas blomsterarrangemang bland annat.

3 kommentarer:

Anna Karlsson Widmark sa...

Jag blir ju lite avis på alla fina djur du har runt dig. Speciellt hundarna (hästar är ju lite stora för mig). Och Hershey verkar inte ha några problem att smälta in i gänget, trots att han inte är prickig! ;)
Kram!

Prickiga Pojkar sa...

åh va roligt o få se buspojken :) pussa honom från mig !
Här snöar det för fullt nu o om några minuter så är det kolsvart ute ..brr..
kram på er !

Lotta sa...

Ja, ni gjorde helt rätt i att flytta från detta rugget! Brr... Lustigt att se din träningscykel... Jag har precis skaffat mig en jag med;-) Den står i ett hörn i vardagsrummet.. Jag har cyklat litegrann.. det är aptrist men jag inser att jag måste. Ikväll slipper jag för jag har varit och ridit lektion, det var svettigt värre... man ack så härligt roligt! Ha det gott och njut på av ert väder:-)