måndag 2 november 2009

Öppningen

Ja, vad ska man säga... det kom inte så mycket folk som vi hoppats på, "bara" 25 personer. Vad man ska ha i åtanke är just också att vi inte har annonserat mer än via e-post egentigen. Så vad man kan utvärdera av det är att det inte riktigt lockar folk det heller... Inte när solen skiner och det är 25 grader varmt varjefall... MEN... orderstocken växte och det var ju roligt. Här på morgonen har jag fixat fem kepsar och har fyra handdukar kvar att göra när jag har fått godkännande av kunderna.
Vi hade ställt upp ett bord för idéer av vad man kan göra med brodyr. Det gav faktiskt folk lite att tänka på och en del ordrar som sagt :)

Mamma sitter utanför och njuter av värme och sol innan dom första dök upp ca 14:15...

Så nu tittar vi framåt tills den 14 November. Då är det Edgewood Heritage Show som gäller. Jag tror det är viktigt att vi flyttar oss till ställen istället för att dom kommer hit eftersom vi ligger lite avsides. Det är i och för sig ganska bra att vi ligger avsides för kunderna för här har man ett lite annorlunda momssystem än i Sverige. Är man inom City Limit så läggs 8,25% på varorna men vi är utanför City Limit så här betalar kunden bara 6,25%! Så det är ju lite värt för kunderna att komma ut till oss...
Igår kväll när allt var över stupade både jag och mamma. Jag somnar väldigt sällan i soffan numera men igår var jag chanslös. När jag vaknade efter en timme var jag fullständigt groggy. Fixade det sista för hundarna och gick och la mig. Sov som en stock hela natten till klockan 5 (!) imorse och var fortfarande groggy! Halsen var svullen, yr i bollen, inte ont i huvudet men otroligt tung i kroppen. Tänkte nu jäklar blir jag sjuk. Lyckades efter en halvtimme att somna om och sova två timmar till och det var nog det kroppen behövde för sedan var det inga större problem! Så skönt!
Så var det bara att sätta igång med brodyr och de dagliga sysslorna. Idag måndag har butiken stängt. Konstigt tycker ni där hemma men här har man ofta stängt på måndagar och öppet längre på lördagar. Våra öppettider är tisdag-fredag 10-18, lördag 10-13 om vi inte är ute på evenemang...
Ikväll är det kör så vid sjutiden är det att sätta sig i bilen och dundra in till Dallas igen...

1 kommentar:

Prickiga Pojkar sa...

åh det ser väldans gott ut där i solen..