torsdag 23 april 2009

Varmt

Värmen håller i sig! 30 grader i skuggan på dan! Det är skönt men hundarna måste va inne! Man får ju va glad att man jobbar hemma i sommar när den rejäla värmen är så dom kan få va inne när det är som varmast och komma ut och kissa med jämna mellanrum och va ute när det är svalt!!! Just nu har jag typ ingen skugga i trädgården vilket är ett måste senare! Vi har planterat träd men dom växer ju inte och blir stora på en vecka, och så har dom ett enormt parasoll också. Mamma har två kanonträd hos sig!

Daim fortsätter stressa över damerna i familjen. Imorse satte han igång och springa runt klockan 5! Min kropp är inte glad på den tiden av dygnet kan hälsas! Dock så stör det inte Question att dela rum med Co-Co vilket man nog ska vara glad för!!!

Idag har jag och mamma varit på en ribboncutting i stan! Dom bjöd till och med på BBQ lunch! Mycket gott! Vi ska ju ha fest nästa vecka och av olika anledningar har vi fått sätta en väldigt tight budget så efter lunchen åkte jag och mamma runt och hittade billiga tallrikar och glas och sånt! Vi har gjort det till en sport att ha en fest för 80 pers på minimal budget. Tallrikar för 100 pers kom vi ner på $4 vilket är 32 kr ungefär... Slå det ni!

I Sverige väntas det föl vilken dag som helst! Aisha ska bli mormor!!! Helt sjukt egentligen! Det är Royal som ska föla, hon har redan gått tre dar över tiden men det är ju inget konstigt med det! Fölet blir e: Briar-Akribori-Goldlöwe-Amiral. Intressant stam tycker jag själv!

Resten av denna dagen blir nog lugn. Någon el i broderian har jag inte fått än men det är ju inte slut på dagen ännu! Imorn ska jag äntligen till kiropraktorn igen. Min nacke är så jäkla spänd!

Ha det bra!
Kram

4 kommentarer:

Anna Karlsson Widmark sa...

Låter skönt med sommarväder! =)

nettan sa...

hej!
här har vi haft 15grader varmt idag och strålande sol.
jag sitter på inglasade balkongen i solen i västerläge och bara myser
sitter här och läser dave ramseys bok "the total money makeover"
såå bra!!
sedan tog jag en lååångpromenad i solen(1mil)sååå härligt,tog 3timmar.
ligger dollarn på 8kr ungefär då?
själv ska jag nu spara ihop en 1000dollar emergency fund.det är step 1 av 7 på daves "7baby steps".
låter som att ni hardt bra over there!/nettan

Prickiga Pojkar sa...

Heej ! hoppas det gått bra med svenska fölfödseln :) o att ni inte smälter bort där i värmen !
i min dagbok finns en ny piabild..så söt ..o fr.o.m 1 juli så blir hon min närmsta granne , mina föräldrar har köpt grannhuset :) hur toppen e inte det :)
Ha det gott nu o lycka till med broderia :)

Prickiga Pojkar sa...

hihi..ja evelyn har en släkting som hoppar från trampolin så det kaanske är lite ärftligt ;)