fredag 10 april 2009

Ha tålamod

Snälla ha tålamod med mig! Jag bara hinner inte blogga som jag själv vill just nu. Jag har så otroligt mycket att berätta men tiden räcker inte riktigt till att sitta en stund framför datorn och fixa bilder och skriva ner text vilket gör det jobbigt faktiskt... ett ständigt samvete tryter men det är lika mycket för att jag tycker det är skoj att blogga.
Så nu är det en lite annorlunda blogg kanske... in punktform om vad som hänt sedan sist
  • JAG FLYTTAR!!! Det är sant. Igår kväll fick vi hjälp av folk från kyrkan att flytta möblerna. Dock kunde jag inte sova där eftersom septitanken inte var installerad så jag fick sova på soffan vilket inte gjorde så mycket. Så dagarna går just nu med att packa upp saker. Septitanken är installerad idag och jag hade kunnat sova där inatt men vill organisera mig lite innan 10 hundar invaderar huset...
  • MOLLY LÖPER!!! Hon kunde väl väntat en vecka så hade det varit lättare, men näää... inte det inte... Men det går bra ändå trots allt. Inga fler valpar bara!
  • APROPÅ VALPAR!!! Mammas valpar växer och gror. Också ett dåligt samvete. Ska ta bilder på dom och lägga ut både här och på andra sidor... dom blev avmaskade här i veckan och om jag säger som så - det var nödvändigt så kan ni nog räkna ut resten själva...
  • DUMLE!!! Hans hälta är nu helt borta. En rejäl vrickning som satt i nästan 1½ vecka men nu ser man inte någon hälta alls kvar :) Dom andra prickarna har det också bra. Jag väntar på att Co-Co ska börja löpa. Det ser också ut som Crispy kan haka på slutet av Mollys löp så det kan bli väldigt intressant
  • KIROPRAKTORN!!!! Jag övergav mig till slut... jag gick till kiropraktorn idag och kan väl inte neka till att det hjälpte en hel del. Men jag fick mig en känga för att det tagit nästan 3 veckor innan jag pallrade mig iväg... den nerv jag har sitter rejält i kläm och jag har ett antal behandlingar framför mig. Nästa redan på måndag...

Försöker komma på om det var något mer men jag tror inte det. Det är så mycket just nu. Nästa vecka blir inte mindre...

  • Måndag: 09:00 Kiropraktorn, 11:30 Lunchmöte med Chamber of Commerce, 20:00 Swea-kören. Genrep inför torsdagen...
  • Tisdag: 07:00 Blir upphämtad av Kay, ska på handlerträning (utställningsträning) med Co-Co. Sedan är det något mer som händer den dagen som varken jag eller mamma kan placera vad det är men jag tror att det kan vara att våra sängbord kommer kanske????
  • Onsdag: Fortsätta packa upp, fixa inför lördagen
  • Torsdag: 17:30 (tror jag det är...) ska jag vara i en skola i Dallas för Swea framträdande. Tills dess skall min mamma hinna göra en kjol och ett förkläde till mig (hon har ju verkligen inget annat att göra heller... stackaren. Jag skäms för att jag bett henne om det...) Klockan 19 ska mamma vara på en fest hos Banken och skapa oss massa bra kontakter... när jag åker hem från Dallas ska jag förbi Kay och släppa ut hennes hundar en vända, hon är bortrest...
  • Fredag: Förberedelse inför lördagen...
  • Lördag: Företagsmässa i Terrell mellan 8-17. Vi får inte gå innan 17, det har dom TYDLIGT sagt till om. Därefter ihop med mina saker, hem och rasta hundarna en snabbis och sedan iväg på en grannfest. Några grannar har välkomstfest och vi är tydligen bjudna... skoj men det känns lite som om det ligger på fel dag för mig efter att ha stått och pratat en hel dag men det löser sig nog...
  • Söndag: LEDIG!!!

Mitt i det här ska jag boka kiropraktorn, ta hand om djuren, sova, OCH försöka vara trevlig mot min omgivning vilket jag just nu ser som nästan en omöjlighet så genomstressad som jag är... kanske inte konstigt att jag får spänningar i nacken??? Så ha tålamod med mig, jag kommer inte sluta blogga... jag fotar och fixar under gång här och ska försöka blogga så ofta jag bara hinner!!!

Kramiz

8 kommentarer:

Sophie sa...

Hejsan Cilla! Stackars stackars dig!! Jag har tålamod med dig iallafall. och det tror jag att de flesta andra som läser har också.
Jag är iallafall otroligt tacksam att få lov att ta del av din vardag så mycket som du låter oss göra genom bloggen. Så jag har all tid i världen. Så stressa mindre för min skull, o ha absolut inget dåligt samvete!!!! Glad påsk min kära vän o hälsa ALLA!!
Kramar från Sophie

slantar sa...

hej cilla! oj,det va inte bra med din nerv,ajaj baja med att vänta så länge med att gå till farbror doktorn...
lite om vad som står om er i USA i sverige just nu:
Amerikanska underskottet bara ökar,USA noterade ett rekordstort budgetunderskott för första halvan av budgetåret 2009, fram till den 31 mars, meddelar finansdepartementet i Washington.

Underskottet uppgick till 956,80 miljarder dollar (7,89 biljoner kronor). Det var mer än tre gånger så mycket som underskottet för motsvarande period förra året.

Underskottet enbart i mars var 192,27 miljarder dollar (1,58 biljoner kronor), vilket var nästan fyra gånger mer än i mars 2008.

Underskottet i mars orsakades bland annat av de 46 miljarder dollar som sattes in som nytt kapital i de statliga bolåneföretagen Fannie Mae och Freddie Mac, samt 10,6 miljarder dollar i federalt arbetslöshetsunderstöd.

och så har eran 23:e bank New Fontier krachat:
Ännu en bankkrasch i USA
New Frontier Bank, en av delstaten Colorados största banker, stängdes av myndigheterna på fredagen, meddelade det statliga organet Federal Deposit Insurance Corp (FDIC).

Det var den 23:e banken som stängde sin verksamhet i USA i år. New Frontiers misslyckande kommer att kosta FDIC omkring 670 miljoner dollar, motsvarande 5,5 miljarder kronor.

Under 2005 och 2006 stängdes inga banker. Men 2007 fick det amerikanska banksystemet se tre banker gå under. Förra året var siffran 25 och hittills i har 23 gått under.
/nyheter från sverige och Göteborgspostenidag 11april2009
hälsningar nettan
källa:http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=132&a=488589

Eva sa...

Ta det lungt annars kan du bli sjuk. Jag har tålamod att du inte hinner blogga och du skall veta att jag läser varje dag men jag skriver inte alltid. ha en skön påsk firas påsk i USA?
Kramar till er.

Maria sa...

Jösses du har mer att göra än mej.. :) Ta det lite lugnt nu under påskhelgen.. Glad Påsk!

Ann-Sofie sa...

nämengumman var rädd om dig nu ! vi är trogna läsare o såklart vi förstår att det inte alltid hinns att blogga ! Har träffat pia i dag..hon hälsar så gott till dig o dumle :)finns lite bilder hos mig att se :)
Kramar !

Strega sa...

Andas, Cilla - vi finns här senare också!
Hopaas påskhelgen varit OK hos er också!

Pia sa...

Säger som strega Vi finns kvar Ta det lugnt och njut av det egna hemmet Kram

Anette o Nilla sa...

Även om vi såklart tycker det är jättekul att du uppdaterar så ofta så klarar vi nog av att det går lite längre emellan också...
Kul att få flytta in i huset, nog tycker jag att det ändå har gått snabbt från det att huset beställdes tills nu då du flyttar in....