onsdag 8 april 2009

Tre dagar senare

STOPPA TIDEN!!!! Jag hinner inte med! Det är inte en sportslig chans att hinna göra allt jag borde göra!

I måndags kväll åkte jag in till Dallas och sjöng i SWEA-kören. Jag var hur trött som helst. Det var länge sedan jag var så trött. Skulle sjunga upp i bilen och jag fick ta i för att över huvud taget få fram något. Kroppen bara stretade emot. Men när jag väl var där gick det väl lite bättre, kanske för att jag inte kände efter längre. Första framträdandet är i nästa vecka och det är ju inte så jättesvåra låtar men ändå! Innan vi skulle åka fick en tjej, Åsa, mitt mobilnummer - inte mer med det, vi satte oss i varsinn bil och åkte. Men det tog inte 30 sekunder så ringde Åsa och undrade om jag hade stannat... öhhh... qvack? Ja såg jag inte Lena och Helene vid bilen? Jag hade passerat en annan bil vid vägkanten, det stod två personer men jag tänkte inte mer på det. Var det dom? Jo sa Åsa. Jag vände och mycket riktigt var det Lena och Helene som hade fått punka på Helenes bil. Så Åsa vände också. Fyra svenska brudar skulle nu ge sig i kast med projekt byta däck klockan halv elva på kvällen. Men det gick ju finfint.... Eftersom det var dåligt ljus och en iPhone inte har blixt så blir bilderna inte särskilt bra direkt, ganska suddiga...

Åsa, Helene och Lena



Åsa och Helene pekar på




Den största av två spikar som hittades i däcket...

I går fick vi alla ett mail från en annan tjej i kören som också hade fått byta däck på sin bil eftersom hon också hade spik i däcket men jag verkar än så länge ha klarat mig *puh*.

I går fortsatte problemen med huset... meningen var att dom skulle komma och sätta in septitanken och dom kom det var inga problem med det MEN när dom började gräva kom dom en meter ner i marken och sedan var det totalt tvärstopp. Det är värsta stenplattan där. Dom grävde ett annat hål på en annan plats - samma sak. Två alternativ. 1. Beställa en tank som var flat men bred eller 2. hämta dynamit och spränga bort berget... det blev alternativ 1. Tanken kommer i morgon torsdag förhoppningsvis. Och det är bara att hålla tummarna för att regnet håller sig långt härifrån tills dess. Det ligger ett hot över stan att det ska regna i morgon, men det vet man ju aldrig... Killen som fixar insidan på huset blir klar idag varjefall så någon gång under dagen ska jag kunna börja flytta in saker varjefall. Han hjälpte mig att sätta upp en skylt igår, men jag har inte hunnit ta kort på den ännu men det kommer :)

På hästfronten har Dallas fått sig en känga på bogen och det har pga värmen blivit inflamerat så hon kommer att sättas på antibiotika ett par dagar. Jag ska gå ut och se hur det är med henne snart! Hovslagaren var här igår och jag kan bara säga att jag har återigen haft hovslagartur. Han är SUPER! Speciellt med Bumlan och Dallas som är lite ovana och rädda. Jag vart verklgien supernöjd med hans hantering av hästarna! Han gjorde också ett bra jobb med hovarna vilket inte gör det sämre...

Hundarna har det bra, Molly har börjat löpa vilket så klart är lite jobbigt men man har inget val... Det får gå...

Så det var en liten snabbblogg från mig!

Ha det gott

Kram

4 kommentarer:

Strega sa...

Bra jobbat med punkteringen!

Och så håller vi tummarna för att regnet håller sig borta!

Anette o Nilla sa...

Hoppas regnet håller sig borta...

Ann-Sofie sa...

Måste säga att tjejerna ser väldigt glada ut fastän det var spikar i däck ;)verkar vara jättekul med kören :)
Håller tummar nu så ni slipper regn !
påskpussar till dumlemannen!

slantar sa...

jasså snurrar livet för fort?
/nettan