onsdag 1 april 2009

Inget jävla aprilskämt

Idag är det första april och än har jag inte blivit utsatt för något aprilskämt - vad jag vet om varjefall... däremot har jag blivit utsatt för en MYCKET otrevlig människa... Skrev ju igår att det inte riktigt gick vår väg för att vädret hindrade oss och idag skulle visan fortsätta. Det skulle komma en kille och göra det invändiga jobbet. Igår fick vi klartecken från leverantören att när han var klar med sitt jobb så kunde vi få börja flytta in våra saker men inte flytta in och bo där föräns septitanken är installerad. Men bara det var ju ett jättebra besked tyckte vi för vi slipper alla saker som står i hallen och det känns som om man kommer igång på ett annat sätt då också.

Så kommer då denna människa och redan när han går emot mig ser jag att han inte är någon rolig filur. I och med regnet så är det fortfarande mjukt i marken. Allt det här med huset har ju gått så otroligt fort så vi har ju inte hunnit anlägga någon form av väg fram till huset (och har iofs inga planer på heller på ett tag) och det går inte att förneka att gräsmattan är ganska mjuk. Det regnade inte igår och idag är det också sol och varmt och lite blåst så det håller på att torka upp ordentligt. Ikväll ska det komma regn dock... men den här människan tyckte att det var för mjukt för honom, han orkade inte bära sina saker från parkeringen till huset så han kunde inte utföra arbetet. Han var så jävla snorkig så jag har väl inte varit med om maken! Han ORKADE INTE BÄRA???? Killen med Air Conditioneringen hade en pirra (säckakärra) han drog en stor maskin med, dom är här och sätter på underredet på huset idag, dom kunde bära sina saker, staketkillarna kunde bära sina saker men den här idioten orkade inte det! Han satte sig i bilen och åkte härifrån!!! Jag trodde jag skulle smälla av! Både jag och mamma vart skitförbannade och ringde dit vi hade köpt huset och undrade hur det här kunde komma sig. Hon skulle ringa fabriken och återkomma men det har hon inte heller gjort.

Med tanke på att det är ganska mycket dagg som kommer varje natt här och det ska regna praktiskt taget varannan dag i april månad som det gör här i Texas (kallas regnperioden) så kommer jag inte att kunna flytta in i mitt hus för att han inte orkar bära sina saker!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi pratar om ett avstånd på dryga 75 meter... om ens det... det är inte några mil alltså! Smäller av? Jag vet inte vad man gör helt enkelt! Jag blev otroligt besviken!!!

5 kommentarer:

Pia sa...

Grrr..... jag känner ända hit dina blixtar från ögonen ;)

slantar sa...

men jösses,det va en lat f*n...

Anette o Nilla sa...

man ska aldrig sluta förvånas över sina medmänniskor...
Han måste ha haft en enormt dålig dag - för vad tror han, ett "nybyggt" hus, han skulle få jobba med hus här i sverige, där gården runt omkring är ett enda stort lerområde.
Hoppas att dom skickar en lite vänligare, mer samarbetsvillig människa nästa gång.

Maria sa...

Ska jag komma över och slå han? :)

Ann-Sofie sa...

håller med maria ;)
Hoppas dem skickar en trevligare typ !!