tisdag 31 mars 2009

Förbannade regn

Nu står det klart. Vädret satte krokben för flytten. Det känns så jäkla ruttet!!! Planeringen var att idag skulle septitanken komma och bli installerad OM det inte regnade, och besiktning på torsdag. Men det sket sig. Inatt kom världens oväder in med åska, blixt och en hel del regn. Gräsmattan där han ska köra in den mycket tunga tanken kommer omöjligen att hålla och dom anser att det är så pass blött att tidigast om tre dagar, d.v.s. fredag. Då kommer slutinspektionen inte kunna ske förrän tidigast tisdag nästa vecka. Så nu får vi komma på alla möjliga alternativa lösningar eftersom Japps uppfödare Aase och hennes man kommer på besök på lördag. Det var ju därför vi ville flyttat innan för att underlätta. Ännu mer ruttet känns det också eftersom staketkillen var ute igår och han lovade att staketet skulle kunna fixas till helgen utan problem så det såg ju så bra ut tills natten kom... Så högen med alla mina saker får stå kvar i hallen eftersom jag inte får flytta in något i huset... RUTTET är vad det känns...

Igår var jag iväg med alla valparna till veterinären. Det skulle vaccineras och Dumle skulle BAER-testas mm. Dumle hör på bägge öronen kan meddelas. Av en händelse tog vi treckprov på honom för att se om han hade mask. Jag tyckte egentligen det var onödigt men sa att okej, bättre nu än att skita (fniss) i det eftersom det kom upp och tur var väl det. Trots att han avmaskades när han flög över så hade han MASSA mask i magen. Så nu går han på 10 dagars avmaskning och sedan ska vi göra nytt prov. Va tur man har ibland. Troligen har han fått masken på vägen över, flygresan för vi tog prover på dom andra också och dom hade inte något alls. Mycket märkligt... men bra att få det fixat. I och med att vi har lite örontrubbel här hemma passade vi på att spola alla valparnas öron också för dom har en så bra maskin att göra det med :)

Japp är kvar på sjukhuset ännu. Min högerarm är riktigt jävla ond mot mig och eftersom han är så stark och med krage så är det bättre att han är där han är just nu. Jag tror att örat läker fortare när han är lugn och stilla och min arm får också en ärlig chans. Det var också bra eftersom jag skulle in till Dallas igår och sjunga på kvällen för då slapp mamma passa honom. Han är ju alltid så glad när han kommer hem och det känns inte riktigt rätt att ta hem honom och stoppa honom i ett ensamt rum direkt heller... Så vi tar en dag i taget så får vi se när han kommer hem... Jag har väl klämt en nerv riktigt jäkligt för smärtan vill inte ge sig. Mamma tycker jag ska gå till en kiropraktor och det lutar väl mer och mer till att jag snart får ta och göra det. Jag knaprar smärtstillande som en kanin knaprar sallad vilket inte är trevligt direkt. Det konstiga är att när jag ändå jobbar med armen gör det inte så ont men när jag skriver på datorn, sitter i soffan, kör bil och sånt så gör det ont från axeln ner till lillfingret. Det riktigt iiiiiiiilar. Men men, ingen idé å klaga...

Dagens planer är väl inte så jättestora. Dumle övar ibland till någon operakör här i stan så klockan halv sju drog han igång i morse accompangerad av Candy och Bounty. Strax därefter drog mamma igång larmet och det var bara att kliva upp dom där 45 minuter tidigare än vanligt. Det är ju inte så farligt i och för sig men jag hade det så skönt under täcket. I och med att septitanken inte kommer så får vi väl planera om lite... dom kommer nog och installerar A/C'n i huset dock så någon måste vara hemma hela dagen... får se hur vi löser det för både jag och mamma behöver åka iväg en stund... men det är småsaker...

Puzz och Kjam

3 kommentarer:

Anette o Nilla sa...

Det var väl höjde av otur att det skulle komma ett regnoväder just nu... hoppas det löser sig med långväga gäster i alla fall.
Och hoppas verkligen att armen hinner bli bättre, det är inte kul att ha ont och samtidigt ha gäster...

slantar sa...

ojoj,verkar jobbigt over there.
det kallas musarm cilla...(tror jag)
kjam nettan

Ann-Sofie sa...

du får filma dumlepojkens operakör hihi..fast först bli bra i armen!krya på dig nospussar från hela gänget här :)