onsdag 25 mars 2009

Himmel och regn...

Onsdag... städdag... Till att börja med så fick jag igår kväll världens jäkla nackspärr. Natten var ett halft helvete kan jag meddela. Ni vet hur det är när man har ont och inte hittar något läge att slappna av i. Så hade jag det klockan 1 i natt. Som tur var så lyckades jag faktiskt hitta ett läge och somna om men så fort jag rörde på mig så var det ju kört igen :( I morse hjälpte mamma mig och smörjde liniment på min axel och nacke och jag tog två värktabletter vilket hjälpte en hel del.

I och med att städerskan kom så vart förmiddagen väldigt lugn. Hon har ju "smitit" vid 13-tiden tidigare så därför räknade vi med det idag också men tji fick vi... halv tre åkte hon... Vi hade räknat med att åka och köpa hundmat vilket vi också gjorde men senare än beräknat. Hela dagen har dom varnat för regn och åska här och när vi var påväg in till Dallas så kom det...

Jag kan meddela att det small och brakade ganska rejält! Ibland var sikten i bilen otroligt dålig. Amerikanarna underhåller ju inte sina däck heller som vi gör i Sverige vilket gör det ganska farligt att vara ute på vägarna. På väg hem mötte vi ett par ambulanser och passerade en riktigt otäck olycka. Men vi behöver faktiskt också regnet. Det blir grönt väldigt fort och snart kommer vi kunna sluta fodra med hö till hästarna mer än när dom är inne :) En bild på mitt favoritträd på framsidan av huset idag... inte så länge sedan jag fotade det utan några blad alls...Så det grönskar faktiskt väldigt fort här när regnet kommer. Men det är också rejäla mängder som kommer.

När jag kom hem hade jag lite hästar som hemskt gärna ville in. Jag hade tänkt att mocka stallet på förmiddagen men jag hade för ont i nacken. Jag hade slitit sönder mig själv så tyvärr fick dom komma in i smutsiga boxar men huvudsaken var ju att där fanns mat och vatten! Det var nog också det dom mest brydde sig om, och få komma under tak!

Idag har jag fått vatten till mitt hus. Dom håller på att fixa elen men elbolaget behöver komma ut och dra liten extrakabel från en stolpe till en annan. Det är nästan bara dom som kan försena allt, ja och vädret då förståss... för den som är nyfiken på hur det ser ut inne i mitt hus får gå in på videobloggen... där har jag lagt upp ett litet klipp inifrån huset! Där finns också en liten bild på hur Jappman ser ut! Han ska tillbaka till veterinären imorgon och få omlagt bandaget! Lille skruttet! Alla hundar är livrädd för honom. Förhoppningsvis blir han väl av med bandaget snart. På lördag är det tio dagar sedan det hände och då kanske man tar stygnen, jag vet faktiskt inte hur man brukar göra här... får väl fråga imorgon när jag är där...

Det var nog allt för idag...

Kramar från USA

4 kommentarer:

Anonym sa...

tittade precis i videodagboken :) vilket fint hus du har :) och sötnosen japp..så go!!
krya på dig gumman..nackspärr är inget kul alls :( massa extra pussar till dumlepojken också !!

Anonym sa...

Vad mycket väder ni har! Häftigt!

Och tack för filmklippet - kul att se hur det ser ut "på riktigt", likväl som att få se hur utsikten ser ut. Fölet är ju inte så lite sött!

Anonym sa...

Nä, nackvärk är inte kul, jag brukar bli liggandes 2-3 dgr per månad - och det går verkligen inte att ta sig upp på benen, jag är helt utslagen... så jag lider med dig som måste ha nackvärk.
kikade i videobloggen på huset, vad fint det är, och vilken härlig utsikt du får från fönsterna mot hästhagarna.
Japp såg bara glad ut fast han måste ha den förhatliga tratten runt huvudet...

Anonym sa...

Hallå där! Stackare som har ont:-( Hoppas att det går över fort för det verkar inte vara läge att ligga tills sängs en längre tid hos er med tanke på allt som händer;-) Vad söt fölisen är! Vilket fint hus du kommer att flytta in i, tänk att man kan "smälla upp" en kåk bara sådär:-) Behöver du besök i gästrummet så vet du en som gärna kommer och bor där;-)