torsdag 19 mars 2009

Kvällsrutiner

Det blev visst två bloggar idag... tänkte lite snabbt berätta om mina kvällsrutiner som är lite speciella... och allt sker efter att mamma har gått och lagt sig...

När mammas hundar är inne och alla har fått medicinen dom ska ha börjar mitt jobb....

Crispy ska ut. Medans hon är ute byter jag sängkläder på min säng. Hon har varit i sängen under dagen och därför måste jag byta VARJE KVÄLL. Sängkläderna läggs i en hög för vidare transport. Fixa i ordning Crispys bur med mat och vatten. Ta fram medicinkuvertet och förbered för intag och lite fight. Ta in Crispy och ge mediciner + örondroppar och in med henne i buren. Tvätta och decinficera händerna i köket.
Ut med dom andra dallisarna, för närvarande bara Hoppsan, Co-Co och Daim. Medans dom är ute slänger jag in sängkläderna i tvättmaskinen, går och tvättar händerna igen och fixar deras mat för natten. Gör mitt eget nattbestyr - borstar tänder och sånt... ger valparna deras sista mål för dagen. In med dom vuxna i sovrummet och ut med valparna. Vanligtvis brukar jag få göra i ordning deras nattabur men idag var den jätteren konstigt nog så det behövdes inte :) (det är därför jag har tid och skriva det här). Medans dom är ute skall även frukost till dom blötas upp och morgonens medicinkuvert göras i ordning. Just nu är dom tre (Zigge, Crispy och Geisha)- när Japp kommer hem blir dom fyra... ta in valparna och in med dom i buren för nattadags. Ställa ner de vuxnas nattamat som dom kan gå och snaska på under natten. Slänga ut Zascha en sista gång så jag är säker på att få sova en hel natt. Annars väcker hon mig runt tre för hon behöver gå ut. Släcka, larma och NATTI NATTI... en procedur som tar ungefär en timme... någon som är avis????

8 kommentarer:

Anna Karlsson Widmark sa...

Avis? Kanske inte på just alla medicineringar... Men på att ha eget företag, sköta sig själv och inte dessutom vara på jobbet mellan 8 och 16 (som med min pendlingstid blir 6.35 till 17.30)... Och så har du väl ett jobb som du gärna vill ha, som du trivs med... det är väl nåt att vara avis på för alla som inte har det. Fast jag är inte avis på just det, för konstigt nog så trivs jag med mina fjortisar i skolan... =) Jag är lite vrickad, jag vet! Kramis!

Anonym sa...

allt extra jobb som det blir med valpar bara..o så hålla reda på medicineringar..*puh* du är jätteduktig tycker jag..stor kram !

Anonym sa...

Jag tycker det räcker med allt runt två hundar som ska rastas - grejer som ska plockas bort eftersom Wira ibland inte förstår "mitt o ditt", kolla mat och vatten... puh, det räcker - dessutom är det Hanna som oftast gör allt. ;)
Så nog har du att göra så det räcker alltid.

Söt liten Japp i förra bloggen, med örat tejpat mot huvudet, men jag förstår att du längtar till att få hem honom så att du riktigt kan krama och pyssla med honom.

Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Tur att du är så pass välorganiserad som du är!
Men jag är inte avis på alla medicineringar och slussandet ut och in...
Ha en så bra helg som det går där borta! :)

Anonym sa...

sover du NÅT överhuvudtaget?

Daniela sa...

Jag är avis! Jag vill också ha hund!! Men det går ju inte pga pappas allergi.. :'( aja, jag får njuta av att läsa din blogg och se bilder på dina hundar.. Du hinner verkligen med en hel del på en timma! kram

Anonym sa...

Du er flink syns jeg som greier å holde orden på all medisinen!!! all äre til deg! håper det går bra med Japp, han så så lei seg ut på bildet. Håper du får en finfin helg "der borte"!!! kose deg. Klem fra Marlen

Anonym sa...

Jag säger bara en sak Cilla! Du är Wonder Woman!!! Min idol :)
Du besitter en styrka som är utan dess like. Men jag gissar att den kärlek du får tillbaka från dina hundar o hästar och de i din omgivning ger dig all den extra energi du behöver och använder. Du ska veta att du är saknad här.

Ha en trevlig helg gumman!

Kramisar