lördag 28 mars 2009

Smärta och klagan

Det är vad vår familj upplever just nu. Jisses vad vi beklagar oss...

Japps bandage gick upp igår igen och jag fick åka in med honom igen. Vi beslöt att han fick ligga kvar över helgen för att han skulle hålla sig lugnare och örat skulle läka lite snabbare kanske. Det gav oss också en lite lugnare helg vilket faktiskt hittills ändå har tvingats vara lugn. Jag hade ju nackspärr för ett par dagar sedan. Den har nu förflyttat sig ner och sitter från muskelfästet i axeln och ner till armbågen och bakom skuldran. Det är som en kniv som sitter på utsidan av tricepsmuskeln. Det är min främsta klagopelare. I förrgår snubblade mamma över Yen och det var hennes tur att smälla till nacken fast på andra sidan. Hon hade tur och fick tid hos kiropraktor igår vilket hjälpte henne men så klart så kommer hundar och dänger in i oss båda när vi sitter i soffan och båda bara skriker AJ i kör! Det är verkligen helt hopplöst. Ni kan ju tänka er mig och mamma som tant 1 och tant 2 med samma om inte liknande skada... snyggt radarpar! Båda stinker liniment och knaprar smärtstillande som kaniner.... stiligt...

Idag fick dallisvalparna komma ut med dom vuxna (D.v.s. Co-Co, Daim och Hoppsan). Co-Co bara älskade att äntligen få leka med dom små. Dock så vrickade Dumle till sin höger framtass så han vart halt ganska fort. Jag hade tur och upptäckte det fort så han fick komma in och vila istället för att leka.... vila och vila... han lekte med Yen i vardagsrummet men det var ändå inte så vilt. Han gillade nog ändå läget tror jag. Hältan har blivit bättre nu på kvällen och jag tror att får han ta det lugnt imorgon så ser vi inte mer av det... OM han nu mot förmodan inte blir bättre så har han en tid hos veterinären på måndag morgon för att göra hörseltest och få vaccination och då kan vi slå en plåt på tassen men det tror jag inte ska behövas! Candy och Bounty däremot slocknade rejält när dom kom in.

Annars har vi varit och handlat in massa roliga saker till mitt nya hus... kastruller, stekpannor, knivar, handdukar, ja ni vet allt sånt "basvaror" som man behöver i ett hus.... irriterande bara att jag inte får sätta in det i huset ännu!

Nu piper Dumle efter mig...

Hä Dö!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

*blåser på dumles tass* krya på er sötnosar o ha en skön söndag !