söndag 1 mars 2009

Santans blåst

Igår... lördag... förmiddagen ägnade jag till att sitta framför den här burken till dator. Alla hundar var ute i blåsten. Det var ganska kallt igår faktiskt. Men framförallt blåste det en hel del. Jag fick lite fotolust och gick ut och tog lite kort men insåg snabbt att det var inomhus jag hörde hemma...
Zascha sitter på sitt favoritställe... det är lite Ferdinan över henne för hon gillar att sitta där under trädet mitt i trädgården...Molly undrar nog hur i all världens namn hennes cockervalp hamnade bland alla prickarna... hon gillar ju inte ens prickar...Snyggbild på Crispy

Valpuppställning... från vänster: D. Basket of Candy (tik), D. Bounty Girl (tik), D. Bubble Balloon (hane), D. Bisquit Boy (hane)

Bubble Balloon... han flyttar om 1½ vecka...

Basket of Candy

Bounty Girl & Yen...alias redball eller oddball vad man nu vill...

Och så lilla Bounty Girl som alltid kommer att stanna här...

Klockan 13 satte jag mig framför datorn för att jag skulle glo på Melodifestivalen, trodde jag... men eftersom det blåste så fruktansvärt mycket och vi har satelituppkoppling här så var det bara att glömma. Jag hoppades på att kunna se något fram till att jag förstod att tre eller fyra redan hade avklarat sina nummer. Då var jag så fruktansvärt arg för jag kunde verkligen inte göra något åt det! Så kom jag på att jag kanske kunde höra en del... gick in på Sveriges Radio istället men det hjälpte inte mycket. Det bara hackade och hackade. Jag vart verkligen skitarg och besviken. Här har man lyckats att se tre av fyra delfinaler och så ska man inte få se den fjärde för att det blåser?!? Det tyckte jag var orättvist för jag ville gärna ha sett både Sara Dawn Finer och framförallt Malena Ernman. Hon är en sån underbar personlighet tycker jag så det hade verkligen varit roligt... men nä... fick sitta och uppdatera Aftonbladet istället och glädja mig åt att kanske kunna se Malena i finalen istället...

Klockan 15 skulle jag själv ut i blåsten och ha lektion. Gud vad jag inte hade lust. Men det var bara att bege sig ut. Jag vart verkligen genomkall på den 1½ timmen jag var ute. Det var väl en 12 grader men det blåste så gott som storm och då blev det riktigt kallt! När lektionen var slut skulle jag ge hästarna lite mat och sedan bege mig till en tjej i Wills Point. Jag ska passa hennes hundar nästa vecka när hon är på konferens. Hon jobbar som djursjukvårdare på djurkliniken... Hon har 6 st Aussis, jättesöta och trevliga. Men om någon klagar på min djurhållning... då skulle ni se det här... Hundarna mår jättebra och är jättefina i pälsen och har hur mycket framgångar i ringen som helst. Men här har hon ett helt rum fullt med burar och där bor hundarna. Dom får gå ut 3 gånger om dagen i rastgård och det är allt. Sedan åker hon på lite kurser och sånt men annars bor dom i sina burar. Och inte hade hon det särskilt varmt hemma hos sig heller men hundarna frös inte varjefall. Jag är bara evigt tacksam för att jag inte har mina hundar på det sättet... svenska djurskyddet hade flugit i taket om dom hade sett det där kan jag meddela... här är det hel naturligt... här blir dom nästan mer chockade av sättet jag har mina hundar på...

När jag kom hem var klockan runt halv nio. Om jag var kall innan så var det INGENTING mot vad jag var nu. Lårmusklerna började så smått krampa sig för jag hade spänt dom så mycket. Hundarna fick gå ut och nattakissa och få mat och sedan gick jag i säng för att försöka få någon värme. Kvart över tolv i natt vaknade jag av att jag behövde gå på toa. Jag var fortfarande stel som en pinne. Insåg att om jag går upp och rör lite på mig så får jag igång blodcirkulationen och kanske inser att det inte är så jäkla kallt som min kropp verkar tro. Började röra på benen och alla muskler bara krampade sig. Sendrag under foten och kramp i vaden och främre lårmuskeln... tog mig på något sätt till toa och påväg tillbaka hittade jag min morgonrock :) Den la jag mellan mig och täcket och på så sätt fick jag faktiskt värmen ganska snabbt och somnade om.

Här på morgonen är det städning som gäller... idag är ju en stor dag... MAMMA KOMMER HEM!!!! Klockan 14:30 landar hon! Jag ska först åka till Apple Store och köpa ett nytt skydd till mobilen. Co-Co fick tag i mobilen igår men som tur var tyckte hon att skyddet var mycket roligare än mobilen och valde att pilla av och tugga på det istället. Det är mycket billigare att ersätta!!! Det är inte det minsta varmare idag men det blåser inte full storm varjefall vilket är väldigt skönt!

Så det är vad dagen innehåller!
Ha det gott

10 kommentarer:

Daniela sa...

Välkommen hem, Pia!

Anonym sa...

saknade schlagerblogg men då förstår jag varför den uteblev :/
Härligt att få hem din mamma igen !
..och så otroligt fina dina valpisar är..det är omöjligt att se ut en favorit !

Anonym sa...

åh va kul att mamma kommer hem!
ja jag har sett hur vissa i Auckland har det...burar på varandra,men SPCA säger inget om det.
Vadkramp beror på vätskebrist.
kram från ett blåsigt Göteborg.

Anonym sa...

Du kan få skicka Basket of candy på posten till mej.. en riktig goding den dära.. :)

Anonym sa...

En fråga. Hur gör man för att lägga upp bilder så där som du gör på videobloggen? Tänkte bjuda på nåt från sälen.. :)

Anonym sa...

Ojoj va jag tjatar här idag. Glömde tala om att du är utmanad i min blogg.. :)

Anonym sa...

Tråkigt att din melodifestivalsafton gick åt pipan... det är inte roligt när tekniken strejkar:-( Vad roligt att din mamma kommer hem nu!! hurra för det:-) Ha det gott!

Pia sa...

Åhh vad mycket fina bilder idag :D Kul att mamma kommer hem :D

Anonym sa...

vet ju att du gillar operor,men jag måste ändå tipsa dig om LAURA PAUSINI
jag ryser när hon tar sina höga toner.

Anonym sa...

Tror att vissa börjar bli lite bortskämda med sommarväder...
VI har kallt! *haha
Kul att mamma kommer hem igen! :)