lördag 14 mars 2009

Dallistårta

Jag är en tjuv... och jag erkänner det... jag har snott en bild från Anna Carlsons blogg... (http://nogg.se/annacarlson)

Vet ni vad det här är? Det är en dalmatiner i marsipan!!!! Visst är den häftig!?! Den ska jag få smaka när jag kommer till Sverige nästa gång. Tills dess får den ligga i fryzen... så där alla dallisvänner... när ni ska ha tårtor får ni baskemej åka till Mjölby!!! Tänk att kunna bjuda hunden på en sådan tårta på födelsedagen?!?

Idag är vädret bättre och hästarna är ute fast med regntäcken på. Det kommer lite skurar från och till. Enligt nyheterna har vi fått 4,25 inches med regn de senaste 3 dagarna vilket är 108,2 mm... över 1 dm regn!!! Då förstår ni hur mycket regn det fallit på tre dagar!!!! Helt extremt.... Jag har idag varit och investerat i ett par gummistövlar kan meddelas!!!

Annars har jag varit hos veterinären här på morgonen med Bisquit som ska åka på måndag. Dom ska ju ha en extra veterinärkontroll och det var ju inga problem. Vi har mattläggare här idag vilket är lite jobbigt men det blir ju bra till slut. Jag satte mig framför datorn klockan ett för att kolla på melodifestivalen, glatt otänkandes över tidsomställningen och insåg snabbt att jag var en timme för tidig... så nu är det 40 minuter kvar...

Vill också passa på att skicka en kram till Karin vars morfar gick bort i natt efter en tids sjukdom! *kraaaaaaaam*.

Det blir kanske en till blogg idag med melodifestivalresumé. Vädret är varjefall så jag borde kunna se det så vi får hoppas att tekniken håller helt enkelt!

HÄ DÖ!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack! Och telefonsamtalet värmde massor! Kram

Anonym sa...

Men guuu vilken snygg tårta =) Den skulle man ju knappt våga äta av ;)

Anonym sa...

Gud va regn!! Fast hellre det under nån period än det här snöslasket vi haft i flera veckor nu.. Och jag tycker balloon är så söt.. Kan du skicka fel? Till Arboga/sverige i stället? ;)

Anonym sa...

Bra du innforskaffet gummistövler, det kommer nok godt med:) her er det göy, gikk tur i gråväret med to av mine "jenter" å de var sorte, nei grå med hvite flekker da de kom hjem!!!! alt er vått og skittent, nå vil jeg ha sol, sol og vår, vår!! håper reisen til Ballon går bra, dessverre lander det ingen fly i Vretstorp, men vi har flyplass i Örebro hehe, om du skulle ta feil altså!! kos deg med Grand Prix å ha en herlig helg. Gleder meg til neste blogg!!
Marlen og prikkene

Daniela sa...

Åh, vilken fin tårta! Det blir väl gott med lite tårta när du kommer hit. När är det du kommer? KRAM