fredag 13 mars 2009

Invasion av Prickiga Terrorister

Det här är vädret hos oss idag... Egentligen får vi inte klaga på det här vädret för vi behöver verkligen regn. Det är ganska fantastiskt att se vad ett par dagars regn gör för grönskan här. Tidigare har gräsmattor varit gula men nu börjar dom inta en mer grönaktig färg. Träden blir gröna fort också vilket är ganska fantastiskt. Men... regnet ställer ju till lite trubbel för oss eftersom ingen av hundarna vill vara ute... Det regnar ju några ofantliga mängder när det väl regnar här så marken hinner ju inte suga upp allt och man vadar i vatten överallt. Jag har dock haft tur att kunna vara inne det mesta av dagen idag.

Mycket av min tid har jag ägnat till mina prickiga valpar. Mamma tycker onekligen att dom är halvt galna och undrar vad det är för vilding jag hämtade på flygplatsen i förrgår!?! Han är dock inte mer vild än dom andra tre varelserna här i huset. Här på eftermiddagen fick dom springa lösa i huset och leka i nästan 2 timmar vilket dom tyckte var jätteskoj, mamma försökte förtvivlat värja sig från diverse klor, tänder och tassar och jag satt mest och skrattade åt allt... Först fick valparna vara ute en kvart bara för att inse att det var otrevligt väder... och det fattade dom snabbt....

Dumle plaskar i vattnet

Bisquit vänder om innan han ens kommit ut på det våta... fegis...

När dom sedan kom in var det baskemej livat i holken... Fullt ös medvetslös! Dom lekte och hade sig medans jag och mamma bara försökte sitta lugnt och stilla i soffan... Crispy, hon är världens bästa lektant...

Jag har barnasinnet kvar säger hon...

Bounty och Crispy leker med Texas leksak... hi hi, stackars Texas men hon var inte i närheten så hon är väl glatt ovetandes...

Varje gång man försöker få en bild på Dumle så har han något i munnen... det är det enda tillfälle då han är stilla... Han har varjefall kommit bra in i gänget och verkar tycka att det är ganska skoj ändå här. Strega frågade igår om han märkte av tidsskillnad och ja lite grann gjorde han nog det. Hade jag svarat på frågan igår hade jag nog sagt nej men i natt har han varit så jättemycket lugnare än natten till igår. Antingen var det för att han var trött, eller så var det för tidsskillnad eller för att han hade en annan bur... men det är i så fall det enda sättet jag märker att han har haft tidsskillnad...

Lyckades också få en ganska bra bild på Bounty som kommer stanna här...

Lilla skruttan. Hon och Dumle kommer nog ha det jätteskoj, varjefall hoppas jag det! I morgon ska Bisquit till veterinären för sina sista papper. Meningen var att han skulle åka på tisdag men det blev tydligen på måndag istället... Så kan det gå...

För den som nu missat det så har jag uppdaterat videobloggen lite också idag... äntligen... jag vet inte vad jag gör för fel men ibland tar det över 14 timmar och då ger jag upp. Idag tog det bara 1½ att ladda upp filmen... :)

Avslutar dagens blogg med en bild på Co-Co... det här är vad jag ser varje morgon när jag öppnar ögonen... hon ligger alltid på min mage och stirrar på mig. Tur nog är hon inte så stor, hade det varit Japp hade jag nog aldrig vaknat *lol*

5 kommentarer:

Pia sa...

åhh så många fina bilder Härligt Men sicket väder

Anonym sa...

Heej! åååh vilka underbara prickiga bilder ! Dumle ser verkligen ut att stortrivas ! älskar bilden när han plaskar..o hans blick när han har leksaker i munnen hihi.
Nu har det börjat regna här! faktiskt såå skönt ! snön försvinner i dag hoppas jag :)
tittade i videobloggen med ,alltid skoj o höra vad ni har för er :)vilken myströja du hade .rosa *vill med ha* Nu ska jag till ikea ;)
HÄ DÖ ! ;)

Anonym sa...

Oj vad det regnar, söta kort.

Anonym sa...

hihi, hä dö är fortfarande kul! ;) men du, är du helt säker på att bounty verkligen ska stanna hos er? jag är helt övertygad om att han skulle tycka att det vore toppen att bo med syster bert. hihi! :)

Anonym sa...

Lite typiskt USA/Texas - att allt är så mycket mer/större där än annorstädes. Snacka om regnpölar!

Tack för förklaringen om "jet lag á la hund", tyckte nog att de också borde känna av den.

Hä dö från oss! ("Hä dö" ÄR verkligen roligt, håller med emelie där!) :)