tisdag 3 mars 2009

Sicket ös!!!

Nu har jag massor att ta igen!

Söndag... åkte runt halv elva. Skulle först in till Dallas och fixa skydd till mobilen. Hade också tänkt att fixa en egen mobil till mamma. Hon hade en sån dålig och jag visste att hon önskade sig en Iphone så jag slog till och köpte en till henne. Passade på att äta lunch på köpcentret och samtidigt ådrog jag mig världens jäkla huvudvärk. När jag var klar där begav jag mig ut till flygplatsen. Dallas-Fort Worth Airport är jättestor så jag ville vara i god tid men jag hade flyt, körde rätt på en gång :) Planet skulle landa halv tre och jag var där klockan två. Gick in i en tidningsaffär för att handla vatten och där sålde dom huvudvärkstabletter. Köpte två och satan va effektiva. Hon som expiderade mig sa "Ta två tabletter med en flaska med något koffein och huvudvärken är borta på tio minuter" och det stämde... jag kände mig jättepigg sedan! Kvart över tre traskade äntligen mamma ut!!!! Gud så skönt att se henne! Och hon vart glad för telefonen kan jag säga!!!!! Och inte gick jag lottlös från flygplatsen. Mamma hade låtit göra ett halssmycket av min logga. Peter som har Vetlanda Guld har gjort ett fantastiskt smycke. Om du läser det här Peter: TACK!!!!!!!! Jag tog bilder på smycket men det blev så suddigt så jag måste ta om dom igen men för er som har Facebook så ligger en bild där på under mina mobilbilder...

Resten av söndagen var bara lugn. Mamma var trött och gick och la sig tidigt glatt inte tänkandes på att jag larmar huset så klockan tre på natten brakade larmet igång! Hej och hå. Fast det enda som hände var att dom ringde och vi fick uppge vår kod och så gick vi och la oss igen. Vi båda somnade om ganska snabbt.

Igår var det full rulle. Mamma tyckte när hon kom hem att Zascha såg lite rund ut. Vad som hände när hon löpte förra gången var att helt plötsligt började ju hundarna att bråka om något och av misstag kom Robbin och Zascha in i samma rum... jag har inte tänkt på det särskilt men för mamma som inte har sett henne på 5 veckor började känna och bad mig känna under all päls på tuttarna och jo visst, hon är dräktig... så vi började dagen med att ringa till veterinären och få en röntgentid för henne...

Jo då... 5 valpar, kanske 6 finns det där inne och hon borde valpa innan helgen. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Det blir tredje kullen sedan vi flyttade och visst det går men just nu står valpar mig upp över öronen... men inget att göra mer än att välkomna dom små väsena till världen och hoppas på att allt går bra. Skillnaden är att nu är mamma här så vi är två om arbetet, jag har ju stått själv med alla hundar inkl valpar i fem veckor och då blir man ju lite trött...

Vi åkte hem och lämnade Zascha, gav valparna mat och sedan fortsatte vi våra dagsplaner... ut och leta bil. Greta måste pensioneras, varjefall på deltid. Man får vara glad för den tid hon rullar känns det som... ännu har den inget namn men så här ser vår nya bil ut:

En Chevrolet Town & Country -08 som var nedsatt med nästan $12000. Den har verkligen allt man kan tänka sig. Dels så får vi plats 7 personer i den, man kan fälla och vända säten och bord finns, video och TV och ja gud allt man kan tänka sig. Det komiska var att när vi fick med oss den hem igår visste vi inte riktigt allt som fanns i den utan det har vi upptäckt idag...

Jag testar baksätet och kollar på Cartoon Network :)

När vi kom hem igår var det bara att fixa hundar och gå och lägga sig. Tanke på blogg - orkade inte ens... var alldeles för trött...

Idag var vi tvugna att åka tillbaka till bilhandlaren. Bilen skulle få något skydd på lädersätena om den skulle få spill eller stänk på sig. Det tog en timme. Under den tiden körde dom oss till en restaurang så vi fick äta lunch och sedan kom dom och hämtade oss. Mycket trevlig service. På hemvägen åkte mamma och jag och kollade på mattor. Dom mattor vi har här i huset har legat i närmare 10 år och våra hundar har om man säger så inte riktigt förbättrat kvalitén på dom. Vi hittade en matthandlare här i Terrell som var jättebillig och kommer och lägger in första mattorna imorgon :) Främst är det mammas rum som behöver men kontoret kommer få sin del och även vardagsrummet...

Eftermiddagen har jag bara varit trött och legat på soffan känns det som. Jag fick ett mail i morse förresten Madde som hade läst en artikel om oss i en tidning som heter "Equestrian & Pet Lifestyle" om vår flytt. Öööööh... jag hade inte ens en aning om att något skulle eller hade skrivits men det visade sig att det var Lotta Wallin, veterinären som var med som hade skrivit. En jätterolig artikel. För er som vill läsa den så gå och köp Hästmagazinet. Med där har Hansbo Sport en reklamtidning som just heter Equestrian & Pet Lifestyle och i den finns det... för er som nu inte vill det får väl maila mig så ska ni få artikeln på mail (PDF) men den är lite tung... men det var riktig rolig läsning. Geisha förekom många gånger i artikeln och den här bilden lyckades jag ta på henne igår...

Nu är också alla dallisvalpar troligen sålda. Det blir nog så att Candy och Balloon åker till samma stället :) Hon var intresserad av bägge två och jag ska imorgon ringa och höra med American Airlines hur man gör smidigast om båda kan åka i samma bur. I så fall kommer dom åka på onsdag, samtidigt som jag hämtar upp Dumle... smidigt ska man göra det :)

Det var nog allt för nu! Hoppas ni har det bra!

Kram

5 kommentarer:

Anna Karlsson Widmark sa...

Det låter som att du har haft en härlig helg! Smycket är jättefint, jag såg bilden på facebook. Och grattis till de nya valparna! Blir det pengar igen, eller blir det nåt annat den här gången? =) Hälsa Pia! Kramis

Anonym sa...

Heej ! ja jag förstod att du behövde lite bloggvila ;) vad mkt ni hunnit din mamma o du! skönt med ny bil ! stort grattis o även till valpisar igen :D
Så smidigt med dallisvalparna och att dumle kommer samtidigt ! nu börjar det bli fjärilar i magen inför kommande vecka !
stor kram till er ! vi höres snart :)

Anonym sa...

Vilken lyxbil ni hittat! Jättefin.
Och vad kul att Dumle kommer, vad han ska tycka det blir roligt med så många kompisar och så mycket yta att busa på.

Anonym sa...

i dag skrattade dumle..åh va det värmde i hjärtat! det är en sån go kille ni får :)

Anonym sa...

Grattis till valparna!
Härligt med en STOR bil! :)