måndag 16 mars 2009

4-1+1

Drar det här snabbt för nu är jag trött. Bilder kommer imorgon jag lovar!

Bisquit åkte idag - jag fullkomligt störtbölade nästan hela vägen till och från flygplatsen. Sa till mig själv "jag ska aldrig ha valpar igen" vilket jag vet är en störtlögn. Har inte hört att han har kommit fram ännu men dom ligger ju lite bakom oss...

Påvägen hem fick jag samtal från min veterinär som sa att Crispy hade en svår öroninfektion och bör hållas isolerad från dom andra hundarna i minst en månad... hur nu det ska gå till. Jag vart jätteorolig och lessen, åkte dit och hämtade nya mediciner som förhoppningsvis skall hjälpa mot den här "superbuggen" som dom kallar den...

När jag kom hem tyckte jag att Bumlan hade för många ben - mycket riktigt - ett stoföl hade hon fött. Jättesöt liten sak, mörkbrun med en tunn tunn strimma i huvudet. Inga övriga tecken alls. Frågan är om den strimman (den är så liten så den inte ens kan kallas för strimbläs...) kommer försvinna när hon tappar fölpälsen. Bilder kommer som sagt i morgon. Hon hade tydligen inte fått dia för Bumlan, Bumlan bara gick runt runt så med lite hjälp från mina grannar fick den lille sig ett redigt skråvmål. Hon kommer nog att döpas till Sugarsmile DW och kallas för Smiley! Hon gjorde mig så glad när jag var så ledsen över Crispys dåliga öronresultat och att Bisquit åkt...

Ja, jag får redogöra för det här lite närmre i morgon och lovar - det kommer massor av bilder, jag har bara inte hunnit ladda av dom eftersom grannarna (Jain & Marty) stannade på middag och nu är jag alldeles för trött för att fixa med sådant...

HÄ DÖ

11 kommentarer:

Anonym sa...

kramar om o förstår precis hur det känns..
Stort Grattis till föl ! vilket fint namn hon fått :)
Hoppas dagen ger nya kraffter o att solen lyser på er !
pussa dumle från mig :)

Anna Karlsson Widmark sa...

Oj! Vilken dag! Förstår att du är trött, ser fram emot bilder när de kommer. Kram på dig. Hä dö ;)

Daniela sa...

Många gratulationer! Vad roligt med ett sto! Grattis kramar från Solgläntan

Anonym sa...

Grattis! :)

Anonym sa...

ååååå ser verkligen fram emot fölbilder =) =)

Anonym sa...

grattis till stofölet!
tråkigt med crispys öron,och att bli av med en valp,men den får det säkert jättebra!

Pia sa...

Grattis till fölet :D Och vad jobbigt med Crispys öra Hoppas att det läker snabbt

Anonym sa...

Jag skulle aldrig kunna ha valpar, jag skulle nog behålla allihop...
Kul i allt det trista med fölet i alla fall - ser fram emot bilder senare.

Kattis sa...

Grattis! Vad roligt med ett stoföl!

Anonym sa...

Grattis till lilla fölet!! Gud vad roligt :) Har följt henne med spänning. Nu är det väl ingen förrän i maj?
Stort grattis igen från oss alla här i kalla skåne

Anonym sa...

mysigt med föl - fint namn också!