tisdag 17 mars 2009

Jag storknar

Okej... klockan är 20:36 när jag börjar skriva det här och jag har praktiskt taget varit igång non stop sedan i morse...

Igår var som sagt en tuff dag. Först lämnade jag av lilla Bisquit på flygplatsen. Å vad jag grät. Jag började böla redan innan jag satt i bilen. Och lyckades sedan hålla upp tills jag sedan lämnade flygplatsen. En sån underbar liten grabb han är och det var riktigt tomt utan honom i går kväll. Jag fick ett samtal från hans nya ägare och resan hade gått bra varjefall!
Påväg hem från flygplatsen ringde veterinären och började informera mig om Crispys sjukdom och jag fick åka dit och hämta mer mediciner. Suck och stön... när jag kom hem släppte jag ut valparna på en liten lektur vilket var väldigt efterlängtat...

Jag var lite chockad angående Crispy så det var glädje att se dom leka. Tyvärr blev de flesta bilderna suddiga :(

Det var också nu jag såg att Bumlan visst hade fått lite fler ben än hon hade tidigare... jo det var ju den här lilla krabaten som kommit ut...
Ett litet stoföl. Hon är e: Roosevelt - Briar - Vaugely Noble xx och hon har fått namnet Sugarsmile DW. En riktigt liten tuff och trevlig dam som verkar vara ganska nyfiken. Våra grannar Jain och Marty kom över och kollade på det lilla underverket och dom kom verkligen i grevens tid. Att Bumlan hade mjölk förstod vi men Bumlan ville inte låta Smiley dia men när Jain och Marty kom så kunde en hålla, en stå på andra sidan och en hjälpa Smiley och då vart det en riktigt skråvmål och Bumlan kom över det värsta att det inte var så farligt...

Jain och Marty stannade på middag igårkväll och när dom hade gått var det bara att fixa alla hundar och gå och lägga sig...

I morse åkte jag först med Geisha och Crispy till veterinären. Geisha skulle få sina öron kollade för dom är jättefula och speciellt med beskedet igår om Crispys öron så var vi tvugna att ta en del prover och skicka iväg. Crispy har fått MRSA i öronen vilket gör att hon nu hålls isolerad från alla andra hundar och hygienen här hemma är extremt noggrann. Vi vet inte om Geisha också har fått skiten men förhoppningsvis har hon inte det eftersom hon och Geisha inte har umgåtts särskilt mycket. För er som inte vet så mycket om MRSA så är det en jättesvår infektion att bota för den är resistent mot nästan alla antibiotikor. Däremot har vi hittat en antibiotika som hennes version inte verkar vara resistent mot. Problemet är dock att lilla Crispy inte riktigt verkar tåla medicinerna. Igår spydde hon upp mediciner och mat innan det nästan hann komma ner. Sedan vart hon rastlös på kvällen och i morse låg hon och skakade. Troligen för att öronen gjorde ont. Så därför var hon med till veterinären idag och fick (tyvärr) ännumer mediciner som ska dämpa smärtan i öronen. Att hon har fruktansvärt ont märks för hon har inte så lätt att tugga men det verkar som om hon får behålla medicinerna nu varjefall så dom kan verka och det kan hjälpa. Även Geisha har fått en hel drös mediciner för att hjälpa mot hennes skit i öronen...

Meningen var att jag och mamma skulle på ett möte runt 13-tiden men han som vi skulle möta dök aldrig upp. Vi vart arga och åkte och kollade på ett par mobile homes till mig. Hittade ett som var jätteläckert... Hade fått rekomendationer av Jain och Marty och kolla in till det här företaget vilket skulle visa sig var super :) Och ja... vi har beställt ett som kommer på måndag om gud vill och röven håller...

Det krävs dock att det inte regnar och att vi har lite flyt. Dock innebär det inte att jag kan flytta i nästa vecka för att det skall ställas på plats och installeras och INSPEKTERAS och det är just den här inspektionen som kan ta upp till 30 dagar innan dom kommer. Jag får inte röra huset praktiskt taget innan den inspektionen är genomförd... men vi jobbar på att få detta gjort betydligt snabbare eftersom jag får gäster redan den 4 april... Hoppas kan man ju alltid ellerhur???? Jag tog en del mobilbilder men orkar inte ladda in dom just nu så för er som vill se mer bilder gå in på www.palmharbor.com och modellen heter något så konstigt som 72F3...

När vi väl kom hem åkte mamma och köpte pizza och jag fixade hundar. Nu är det snart sängdags och vips hade den här dagen gott fort som f*n... I morgon kommer städerskan som jag börjar bli smått irriterad på. Dels så städar hon sämre och sämre och dels så kommer hon hit och sedan snackar hon en jävla massa skit till andra om oss som hon inte har med att göra... *grrrr*. Jag hoppas dock att jag får en hyfsat lugn onsdag för jag skulle gärna behöva det efter dom här två dagarna...

Ha det gott vänner!

HÄ DÖ!

10 kommentarer:

Anonym sa...

vilken jättehäftig bild på fölet där hon står och inte når ner till backen... jag håller tummarna för att huset står på plats och klarar besiktningen inom tidsramarna.

Anna Karlsson Widmark sa...

Ooh, såg att husmodellen har en "optional Diva closet"!!! Det måste ju vara nåt för dig, eller hur? Vårda divan inom dig! =)
Kramis

Anonym sa...

Jösses vilken dag du haft.. Hoppas öron och hus blir bra fort så du kan ta det lite lugnt ett tag. Det verkar du behöva. :)

Anonym sa...

Vilket grej! Huset är alltså inflyttningklart på en gång, inom en månad? Helt otroligt.
Gulligt litet föl.
Och härligt busbild på valparna.

Anonym sa...

Vad är huset gjort i för material?
Tycker att det borde kunna bli stora sättningar i det om man flyttar det "färdigt och klart" om det är ett trähus...

Helt otroligt är det iaf! Stort, snyggt, och KLART i princip på en gång! Då undrar man ju varför vi i Sverige måste ha (halv)årsvis på oss för att få ett hus nyckelfärdigt...

Och fölet - vilken sötnos!
Gör föl som giraffer när de ska dricka vatten i början? Alltså, spretar med frambenen för att nå ner till marken? Eller dricker föl bara mjölk i lagom ståhöjd när de är så där små?

Som vanligt en hel massa frågor... ;)

Hä dö på dig också! *hihi

Anonym sa...

Hej ! vilken dag du haft..förstår att det var skönt o se glädjen i de små lekfulla liven ..o så grönt o fint på marken !
Håller alla tummar o tassar här för crispy ! kram !

Anonym sa...

åh så fina valpisarna är! har du kommit fram till att det ska skickas en goding hit än? ;)

håller tummarna för att alla öron snart blir bra med. lät lite otäckt. :(

hä dö!

Pia sa...

Härligt med eget boende Tyvärr hittar jag inte det på sidan deras så jag får väl fortsätta att vara nyfiken tills du lägger ut bilder ;) Fina bilder bjuder du på idag
Hoppas att Crispy blir bra sna,r,t ,D,et lät ju inte speciellt trevligt Pussa henne på nosen från mig Kram

Anonym sa...

hej.
usch det låter inget bra med gula stafylykocker (MRSA)
Gula stafylokocker kan också orsaka lunginflammation, hjärnhinneinflammation och infektion i skelett och leder.
håll koll på crispy ordentligt och så hoppas vi på att ni får bukt med det.
har hon ätit mycket antibiotika innan?(eftersom hon nu fått MRSA menar jag ,det får man ju oftast när man använt mycket antibiotika)

Daniela sa...

åh, vilken söt fölis! Grattis än en gång! Ta hand om dig Cilla! Du är guld värd!