lördag 7 mars 2009

Hundvakt

Lördag förmiddag. Klockan är nio och jag har redan varit igång i flera timmar. Det känns i kroppen att man inte är van att gå upp till en ringande väckarklocka. Vanligtvis vaknar jag av mig själv 06:59 men i morse ringde klockan 05:45. Jag har ju 7 extra hundar att ta hand om den här helgen. Jag har tyvärr inte fått något klartecken ännu från ägaren att lägga ut bilder på hennes voffisar här så därför kommer inga på dom. Jag känner henne inte tillräckligt väl så jag väntar hellre lite...
Först fick mina hundar komma ut en stund och halv sju åkte jag iväg till Wills Point och fixade hennes voffar. Känns konstigt att inte fodra hundar på morgonen men hennes vuxna får bara mat en gång om dagen... mycket märkligt tycker jag... Men det är väldigt trevliga hundar!
Och det är väl det jag kommer göra den här helgen... ska dit igen vid halv tolv och sedan efter melodifestivalen och vid tio ikväll... det blir många vändor fram och tillbaka! Tur att det inte är så långt.

Det verkar som om något har hänt med Blogger för idag kan jag inte ladda upp några bilder alls... Förra veckan när jag laddade upp bilder så laddade den upp 2 exemplar av varje bild och nu ingen alls... hade en söt bild på cockervalparna... Dom mår bra alla fem. Zascha verkar bli en ganska bra mamma. Det märks att hon är förstagångs föderska men hon är duktig!

Inget föl ännu... det dröjer nog också. Bumlan har knappt halvfyllt juver så än på ett tag lär det inte komma... det var ju beräknat till den 4:e men hon är ju okcås förstagångs föderska så det kan ju komma lite när som...

Nej, nu är det dags att gå och fixa valplådan efter dallisarna och sedan är det ner till stallet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heej ! va bra att kunna hjälpas åt med hundvakt :) men det blir mkt jobb för dig såklart..
Ser fram emot schlagerblogg som vanligt :D du skriver himla bra tycker jag.
(ang. onsdag sms blir toppen för det blir ju fullt upp för dig där vid hämtning men om du hinner med ett sms så blir vi superglada:D

kraam ..ha en fin dag !

Anonym sa...

Vad härligt ni har det med shortsväder - det är ju inte riktigt så här än. ;) Om några månader kanske...
Tur att din mamma kommit tillbaka när du nu fått ytterligare 7 hundar att ta hand om under helgen - puh... jag tycker det är tillräckligt med två... ;)