torsdag 5 mars 2009

Varmt

Idag är det VARMT!!!!! JÄTTEVARMT!!! Vi har 28 grader i skuggan och visserligen blåser det men det är definitivt shortsväder och T-Shirt. Dom bilarna som kan åker nercabbat och fler och fler motorcyklar syns. Men här är inte alls lika många motorcyklar som i Sverige... konstigt nog...

I morse åkte jag iväg med ett lass hundar till veterinären. Dels så skulle dallisvalparna undersökas och vaccineras, Yen och Japp skulle ha sin vaccin, och Crispy skulle kolla öronen. Alla dallisvalparna gick igenom helt smärtfritt. Alla har alla tänder och inga lösa knän eller annat konstigt man nu kan hitta... Dom var jätteduktiga allihopa :). Yen var ju den valpen vi behöll för att hon hade lösa knän. Det var helt borta idag :) Kalla om att mamma blev glad när jag kom hem och berättade det! Det var nog bara meningen att hon skulle stanna hos oss och hade inte riktigt växt ifatt sig när hon var 6 veckor, men idag var där inga lösa bakknän! Japp är en tungvikgare men ett jättestort charmtroll. Han behöver banta men det visste vi ju redan. Han har ett sår på vänster sidan som Daim troligen har gett honom och det fick vi lite salva till... super! Crispys öron är däremot en smärre katastrof. Hon sätts nu in på tre olika mediciner för att bli av med allt skit hon har där. När hon har varit på dom medicinerna ett tag ska vi avgöra hur vida vi ska operera bort hennes örongång på höger öra för hon har sådana stora problem. Hon är ändå döv på det örat men det är en stor operation och jag är lite tveksam skall meddelas. Någon som har erfarenhet av denna operation?

När jag kom hem hade mattläggaren återigen kommit. Han var inte klar förräns klockan 22 igår kväll. Mamma hade gått och lagt sig för länge sedan. Men det vart läckert... så här blev mitt kontor...Mattan är jättehäftig för den är självlysande på natten :) Inte för att det egentligen spelar någon roll för jag är ju aldrig här på natten när det är mörkt i rummet men ändå! Skrivbordet stod inte där det står nu men just nu är min utsikt följande:Tyvärr kommer jag inte kunna ha kvar det så här så länge för solen lyser in från klockan 3 på eftermiddagen och då är det skitvarmt att sitta här i motljuset! Det kommer aldrig gå! Men vi får komma på en annan lösning helt enkelt. Men det är annars smart att ha det så här för jag se exakt vem som kommer in på gården plus att jag har koll på dallisarna som är i hagen till vänster!

Två till som har det ruskigt varmt i det här vädret är Oliver och Geisha. Jag tror att Geisha är den som har det jobbigast av alla hundar för hon fäller inte av sig vinterpälsen så lätt. Vi ska se om vi kan få tag i lite B-vitamin till henne. Men jag fick lite söta bilder på dom idag varjefall...

Geisha

Geisha pussar Oliver...

I förrgår berättade jag ju om en artikel som var skriven om flytten. Satt och läste Danielas blogg idag vilket gav mig en hel annan vinkel på artikeln i fråga vilket gör att jag känner att jag måste förtydliga både mig själv och artikeln. Det står nämligen att Daniela är självmordsbenägen vilket INTE ALLS ÄR FALLET!!!!! Vad som hände var det att Daniela hade ett lock i sin väska som var från en burk med jordnötter och hon visste inte om att hon hade lagt det där. Först så skar hon sig på detta locket på hotellet i Amsterdam och sedan hände tyvärr samma sak vid gaten. Locket i fråga var jätteskarpt och hur dom kan låta den väskan gå igenom med det vassa föremålet i undrar jag verkligen! Det här ledde till ett internskämt mellan oss på resan att Daniela var självmordsbenägen och vi skrattade gott åt det. Det var absolut inte meningen att det skulle publiceras på något sådant här sätt och för den utomstående är detta väldigt vilseledande skrivet. Jag själv hade inte blivit informerad om att artikeln hade skrivits och därför hade varken jag eller Daniela fått någon som helst möjlighet till att läsa igenom den innan publicering och kunde därför inte korrigera det som skrivits. Jag har full förståelse för att Daniela tog illa upp, det hade jag själv också gjort och det är därför jag vill förtydliga och skriva detta! En hel del av den text som står i artikeln är tyvärr tagen från denna blogg, likaså bilder vilket jag heller inte har blivit informerad om och tycker givetvis är väldigt tråkigt! Jag hoppas att Daniela kan skaka av sig det här, vi här i USA och som var med på resan kan lätt intyga att Daniela som sagt inte är på något sätt självmordsbenägen, det som hände var en ren olycka!

8 kommentarer:

Anna Karlsson Widmark sa...

Tjusig matta! Det är ju typiskt dig att ha nåt lite extra, som självlysande heltäckningsmatta! ;) Go Cilla! Och vad skönt att alla prickarna gick igenom "besiktningen" smärtfritt. Blir det bilder med namn på de nya pluttarna snart? Kramis!

Anonym sa...

Vi har mörkblå påslakan med självlysande stjärnbiler på, tror att mattan skulle passa bra ihop med dem... VILL OCKSÅ HA en självlysande matta! :) :) :)
Gillar också utsikten från ditt rum!

Anonym sa...

Vad tjusig matta häftigt självlösande. Vad skönt att valparen gick igen besiktningen.
Jag vill också ha 28 grader och SOL.
ha det gott.

Anonym sa...

jag vill oxå ha 28grader varmt,jag älskar värme.
hur går det med nya valparna då??

Anonym sa...

WOW vilken läcker matta :)
Kan du inte skicka hit värmen...? :) Vill oxå ha så där varmt nu :)

Anonym sa...

ja vill med ha värme :) mattan ser härlig ut..o alla vovvarna...godingar !

Anonym sa...

Oj 28 C har ni medan vi åker skidor! Saknar du inte den svenska vintern?
Har crispy varit döv på ena örat sedan födseln? Är det inflammation hon har problem med? Går inte att råda bot med foderbyte? Låter jobbigt det där! Hoppas att det blir bra nu för henne.

Daniela sa...

Hej!
Jag har skakat av mig det mesta nu i alla fall. men det var svårt.

Bilderna här på bloggen visar verkligen att du har det bra! Vilket jag är väldigt glad över! Mattan passar jätte bra! Det är ju smart för den som är mörkrädd! =) I dag kommer en häst som jag ska ha på tillridning, så jag är jätte glad! Du får ha det så trevligt och hälsa alla!
KRAM
DANIELA