måndag 6 april 2009

Besök

Nu är det snurrigt... vet knappt när jag bloggade senast... lördags va?

Nåväl, helgen har varit rolig. Vi fick finbesök från Norge av Aase Jakobsen och hennes sambo Edgar. Aase är Japps uppfödare... Dom landade sent på kvällen så vi var inte hemma föräns vid midnatt. Då var det praktiskt taget bara att gå och lägga sig när man kom hem! I går söndag åkte vi till Canton igen. Det är ju lite speciellt att få se en del av en så stor marknad som det är där så vi trotsade kylan och blåsten (ca 15 grader men svinkallt pga blåsten) och åkte dit


Edgar, mamma och jag på shoppingtur

Självklart hittar man både det ena och det andra på en marknad... om ni undrar varför mamma inte har fått sitt visa ännu kanske ni kan få svaret här...

I LOVE MY MUM!!!!

Det kan tilläggas att hon inte köpte glasögonen...

Efter en lugn eftermiddag med lite fotografering av dalmatinerna åkte vi in till Terrell och åt middag. Jättesmarrigt var det :)

Aase och mamma

I morse var det upp tidigt. Halv fem ringde klockan och det var bara att väcka hundar och få ut dom. Vi var tvugna att åka vid sex för att Aase och Edgar skulle komma med sitt flygplan. Vi kom iväg och jag tror att Aase och Edgar hade gott om tid till att nå planet också. På väg tillbaka åkte jag till bilfirman och hämtade våra nya regskyltar till bilen.

Väl hemma la jag mig och sov en stund. Medans jag låg och vilade hörde jag att det ringde på dörren. Mamma svarade och efter ett tag kom hon tillbaka. Jag trodde i min enfald att det var han som skulle fixa insidan på mitt hus men jag hade fel. Det var någon kvinna från staten som undrade hur många som bodde här, hur många hus som fanns på fastigheten och undrade massa konstiga saker. Mamma förstod inte varför men någon form av inspektion för att se hur många äldre och hur många skolbarn eller något sådant fick hon det till att vara... väldigt märkligt. Vid elva väckte mamma mig så jag skulle vara vaken när en annan kille från fabriken skulle komma och fixa mitt hus :). Efter en 20 minuter rullade då trailern in. Jag och mamma stannade medvetet innomhus en stund för att se om det var samma kille som kom men efter ett tag såg vi att han inte började jobba och beslöt oss för att gå ut. Han kanske inte hade nycklarna till huset. Problem hade han mycket riktigt men hör och häpnad.... HAN HADE GLÖMT NYCKLARNA TILL TRAILERN!!! Jag trodde jag skulle smälla av. Nu vart till och med mamma förbannad. Han kunde inte göra något förräns imorgon bitti för han hade kört 4 timmar för att komma hit! Mamma och jag bara vände på klacken och gick in. Mamma ringde företaget som vi köpt huset från och dom vart helt stumma. Efter mycket om och men kom killen tillbaka in till oss och sa att han skulle försöka hitta en låssmed. Det visade sig i samtalet att han hade inte en aning om vad som hänt förra veckan. Så han förstod inte riktigt varför vi blev förbannade men förstod det snabbt när han fick tala med husföretaget och vi förklarade för honom varför vi reagerade som vi gjorde. Det visade sig att han hade fått arbetsorden i fredags eftermiddag och han visste inte vem som hade varit här heller... Vi hjälpte honom med ett telefonnummer till en låssmed och han åkte iväg. Efter ca 1½ timme kom han tillbaka. Nej låssmeden hade inte kunnat komma förräns klockan sex ikväll så den stackars killen hade tagit saken i egna händer och på något sätt fått tag i en såg och sågat av låsen så han kom in i trailern... Jag tror att han hade fått veta både från fabriken och husförsäljarna att han skulle in i sin jävla trailer idag hur han än löste det.... Så nu är han tillbaka och har satt igång och jobbat :)

Under tiden han var borta kom en annan bil inrullandes på gården. Jag gick ut och han skulle ta en av våra soptunnor (vi har två) för att han hävdade att vi inte hade betalat för bägge utan bara för en. Det är mamma som har haft med det att göra, det har varit två tunnor här sedan vi flyttade hit så jag gick in och hämtade mamma som gick ut och vart nu redigt irriterad. Hon förklarade väldigt bestämt för honom att om dom har fel i sina dataregister så är det inte vårt fel, men vi har betalat för två så det var bara att ställa tillbaka tunnan och be kontoret ringa oss innan dom tog något!

Det är verkligen troll ute den här måndagen... Jag ska nu gå coh fixa lite valpar och hundar. Ikväll ska jag åka tillbaka till Dallas och sjunga lite. Det är körövning igen. Ska bli kul fast man är lite sliten...

Ha det gott

4 kommentarer:

Pia sa...

Men va bra att den här trailerkillen tog saken i egna händer vad mycket det händer hos er.. här händer nästan ingenting Vi bara mest njuter av våren

Strega sa...

Härliga brillor - såå amerikanska!

Anette o Nilla sa...

Nog kan dom strula till det med allt... trist bara när allt dessutom händer på samma dag. Hoppas det blir ordning nu på allt, så att du snart kan flytta in i ditt hus.

slantar sa...

hej!
en bra dag idag oxå.
snygga brillor pia hade på sig!
ja,det verkar gå troll hos er...
hoppas du kan flytta in i ditt hus snart.
kram nettan.