lördag 4 april 2009

Hur många timmar har dygnet?

Jisses, det börjar nästan kännas stressat att hinna med å blogga! Det som jag nästan tidigare alltid har haft tid med har de senaste två dagarna varit kämpigt med...

Igår var jag och mamma en vända till Canton. Förbannade över att han som skulle fixat det invändiga i mitt hus inte skulle komma (det hade vi räknat ut) åkte vi iväg för att köpa sängbord. Det hittade vi :) Vi hade en jättetrevlig dag på Canton faktiskt, solen sken, lagom varmt, lagom med folk så det var så härligt så
När vi gick där ringde dom från djursjukhuset! Japp fick komma hem! Dom hade plockat stygnen och det såg verkligen kanonfint ut! Gud så glad man vart. det var ändå planerat att vi skulle hämta honom men vi visste inte om stygnen var borta eller om dom behövde vara kvar tills måndag/tisdag. Men dom hade dom plockat och Japp hade suttit som ett ljus! Han förstod nog att det innebar att han snart fick komma hem. Å jisses vad han var glad när han fick syn på mig. Jag skrev någon annan gång när han blev kastrerad tror jag - man kan bli glad, man kan bli jätteglad och man kan bli JAPP GLAD. Han höll bokstavligen på att riva HELA kliniken!


Fyra välbehövda kilon har han också bantat sedan olyckan :) Så det kämpar vi vidare med nu när det har blivit en bra start på det :) Väl hemma fick Japp gå i en hage bredvid alla andra och hälsa och på kvällen fick han komma in med Daim, Co-Co och Hoppsan. Han vart ju så klart jätteglad över att se dom, dom vart kanske inte liiiiiika glada över att han var så glad. Men det var så skönt att ha han i sängen igen och jag tror att Japp tyckte det var skönt att vara tillbaka i sängen!!! Det är där han ska sova på nätterna! Så nu är det trångt igen på natten!

Idag har mamma och jag mest förberett inför att Japps uppfödare Aase och hennes man Edgar ska komma och hälsa på. Deras plan landar 22:14 så jag behöver inte åka härifrån förrän förrän vid nio (vilket är om en och en halv timme). Aase och Edgar har varit på kryssning en vecka och ska vidare upp till en stor dalmatinerutställning i Kentucky och passar på att stanna och hälsa på Japp! Skönt att hans öra har läkt så bra då också :)

Annars mår vi (både två och fyrbenta) väl ganska hyfsat... smärtan i armen finns där men är betydligt bättre. Även mammas axlar är något bättre.

Det kan hända att jag inte hinner blogga förräns framåt måndag/tisdag nästa gång, bara så ni vet :)

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

vilken härlig bild på er !
villka lyckosar som ska hälsa på er ! o va härligt att japp är hemma som ny igen ,ge han en nospuss från oss med !

Anette o Nilla sa...

Vilken fin bild på dig och din mamma!
Vad skönt att stygnen är borta och att han nu får vara hemma igen. Vad han ska ha saknat att sova med dig när han bott hos veterinären.

slantar sa...

härlig bild på dig och pia.
här är jag glad idag,solen skiner det är 13grader varmt,jag har vunnit pengarpå skraplott och jag har köpt en lyxig dagcreme och fått 2st paket på posten!!underbar dag!
hoppas ni har det lika bra och att det positiva härifrån smittar av sig och kommer till er lite nu.
många kramar Från nettan.
*springer till sängen för att läsa Bodo schäfers bok"vägen till ekonomisk frihet"*