tisdag 14 april 2009

Hysteriskt

Senaste dagarna har varit fullkomligt HYSTERISKA!!! Det är bara hoppa på tåget och hoppas på att man hänger med helt enkelt. Hela lördagen höll jag på och bära saker över till mig och packa upp. Det är sånt som tar en fruktansvärd tid!!! Jag hade hyfsat med energi i kroppen men klockan 5 på eftermiddagen tog det totalt tvärstopp. Men jag hade hunnit en hel del då faktiskt!

Det är lite skrämmande när man går här och fixar och donar att man inser hur dåligt man egentligen mådde i Vollsjö. Jag bodde i huset i nästan 1½ år och fick inte upp mer än typ tre tavlor i hela huset... gardiner? Det fanns inte på skalan. Packade upp porslinet - svart och vitt. Stilrent och snyggt men också en symbolik över att det inte fanns något mitt emellan - en gråzon. Varför såg jag det inte då? Varför gjorde jag inget? Visste jag i mitt omedvetna att jag inte var rätt? Här känner jag mig hemma. Har skrivit ut bilder jag själv har tagit, både från USA och Sverige och satt upp på väggarna och har planer för vart jag ska sätta upp mer bilder. Det är lätt att inreda. Jag har inte fått upp matsalen ännu men Rom byggdes inte på en dag. Mitt hus är inte längre svart och vitt - det har färger! Det är ett välkomnande - glatt hus. En stor ny säng har jag fått - Texasstyle. Den är större än en svensk dubbelsäng känns det som. För helt plötsligt trängs jag och hundarna inte lika mycket. Det heter Kingsize bed här i USA om någon nu vet vad det innebär...Idag ska det komma två nattygsbord som passar till också :) Så det blir ett jättemysigt rum av det!

Hundrummet ska senare få lite på väggarna men så långt har jag inte kommit ännu. Nattaburarna är klara och funkar bra.

Längst in sover valparna och längst mot kameran sover cockrarna Billan och Question. Jag håller successivt på att ta in valparna i gänget vilket går bra. Dumle är den som först blev introducerad till dom stora och det gick okej. Japp är lite tuff så man får passa på dom lite.

I Lördags kväll fick alla hundarna äntligen komma hem. Först var det valparna och Crispy. Valparna förstår ju egentligen inte så mycket... dom kom på andra sidan staketet typ... Crispy fattade och njöt! Sedan kom dom vuxna över och dom visste EXAKT vad det hela handlade om. Sprang runt och nosade, myste och hade det bara jätteskönt. Dörren kunde stå öppen så dom kunde gå in och ut som dom ville. Helt underbart tyckte dom. Bara att få ligga i en soffa tror jag dom njöt av innerligt.

Helt plötsligt vart det ett lugn bland hundarna. Inget skäll, inget gnorr och morr. Även inne hos mamma märktes ett avsevärt lugn. Mycket mindre skäll och mindre nervositet trots att Molly löper! Det är bara att njuta!

Hoppsan njuter av solen

Question och Dumle tar sig en lektur!

När vi vaknade på söndag morgonen så brakade ett oväder utanför huset. Eftersom det var första natten i huset skall det erkännas att det faktiskt var lite läskigt men det gick över efter en stund. Regnet var som så välkommet men åskan och blixten behövde väl inte ta i så mycket! Vid lunch var ovädret förbi och allt återgick till det normala. När mamma hade varit i kyrkan kom hon och hämtade mig för att vi skulle åka in till Terrell och äta lunch med grannar och vänner. En jättegod buffét stod på menyn. Jag var proppmätt när jag åkte därifrån. Spenderade bara dagen hemma med att mysa med djuren och packa upp lite mer. Utanför fönstret var en leråker så det går inte att komma intill med någon bil så att flytta saker var inte att tänka på. Men det var en jättemysig söndag!

Måndag... en av dom mer stressiga dagarna på länge. Klockan nio skulle jag vara hos kiropraktorn. Mamma hade tid samtidigt. Meningen var att vi skulle åka i samma bil men jag upptäckte blod i Candys bur på morgonen. Fick tid på kliniken direkt efter kiropraktorn så jag fick planera om lite. Jag tog Greta (den vita bilen) och mamma tog den nya. Kiropraktorn gick bra. Hos veterinären fick jag sitta och vänta en timme vilket är väldigt ovanligt men det var totalt kaos. Eftersom jag skulle på möte halv tolv lämnade jag Candy där för att dom också i lugn och ro skulle få undersöka henne. Nu känner jag veterinärerna där och litar på dom så det var ingen fara. Jag åkte hem och böt bil och iväg till lunchmötet. När det var klart fick jag åka och hämta Candy och en drös mediciner igen. Dom hittade inget fel på henne men hon har troligtvis en irritation i tarmarna så det har jag fått lite medicin och specialmat för. Hon var ju aldrig påverkad av det men man ska inte ha blod i avföringen. Eftermiddagen gick till sångrepetition och på kvällen åkte jag iväg till Dallas och mötte SWEA-kören. Lika trevligt som vanligt. Dock var jag trött i stämbanden efter många timmars övande men det gick ändå bra. På torsdag har vi vårt första framträdande. I en skola i Dallas Downtown eller vad man ska kalla det... Mamma har varit underbar och sytt en kjol och ett förkläde till det evenemanget :) När jag kom hem halv tolv i går kväll möttes jag av en magsjuk Hoppsan. Hon hade bajsat ner hela vardagsrummet så heltäckningsmattan är totalt förstörd. SUCK OCH STÖN. Crispy hade fått någon form av panik i sin bur, hon har lyckats böja stålet på buren så jag undrar hur hon har lyckats.... i morse vaknade hon också med en väldigt svullen nos. Det ser nästan ut som om hon blivit biten av någon men det är nog hennes egna utbrytarförsök igår...

Idag skulle jag varit på utställningsträning med Kay men hon skulle få någon som reparerade hennes hus så det blev inte av. Istället uppdaterar jag bloggen och ska städa mina gamla rum här i mammas hus. Våra sängbord kommer i eftermiddag och mamma får någon som ska montera ihop hennes gym som hon investerat i. Solen skiner och jag har dom vuxna hundarna i trädgården så dom får röra på sig. Valparna har varit ute det mesta av morgonen och ligger och snarkar högt nu. Så det är väl bara att ta tag i städmoppen och sätta igång och fixa så mamma slipper mitt skit...

6 kommentarer:

Kerstin+prickarna sa...

Vad härligt det är när man hittar hem :-) Det blir nog jättebra när allt kommit på plats. Och lite avis är jag på sängen!!!

Maria sa...

Kul att det känns så bra i nya huset! Hoppas magsjukan går över snabbt och att nosen blir mindre .. :)

Anette o Nilla sa...

Vad härligt att äntligen fått flytta in i huset.
Och vi hoppas att hundarna snabbt piggnar på sig, både magsjuka, svullna nosar och lilla Candy.

Pia sa...

Härligt att börja komma på plats :D

Ann-Sofie sa...

så härlig känsla när man hittat hem !! mitt hem är väldigt färgglatt så folk brukar bli lite att dem inte skulle våga ha det så..jag tycker det är härligt..o mkt egna bilder ska det vara med :D

Superfin säng !!

Anonym sa...

hej cilla.
vi finns här,känn ingen press på att du MÅSTE blogga,djuren och ni kommer i första hand,bloggen i sjunde hand...