söndag 16 augusti 2009

Inget internet

Jag har inget internet just nu... Vet inte varför men på något sätt får jag massor gjort istället! I fredags kom vår traktor, bild kommer... Idag har jag suttit och klippt hagarna. Det blev kanon! Jag är inte klar dock. På något sätt undrar jag hur vi kunnat bo på gård i 8 år utan en traktor! Den är jätterolig att brumma runt på och kommer vara en enorm hjälp för både mej och mamma!

I fredags var vi på en udda tillställning! Mamma var inbjuden till en bröllopsreception. Det riktiga bröllopet hade ägt rum i norra USA och nu skulle en mottagning ske för alla här, dvs alla i kyrkan! Vi kände inte brud eller gum egentligen men tyckte att det kunde va kul att gå eftersom mamma fick ta med sig en gäst och man kanske kunde lära känna någon... Men tji fick vi!!! Det kändes som man tittade in i någons privatliv när videon visades! Inte nog med det så var maten katastrof! Skulle föreställa mexikanskt men det var totalt smaklöst förutom ett par morötter som var så starka att mamma rusade ut ur lokalen, och min mamma klarar stark mat!!! Igår hade mamma blåsor på tungan efter det. En tant vid samma bord slängde ur sig "är det ditt barnbarn" till mamma! Vi bara gapade! Alla i kyrkan vet att det är mor och dotter som flyttat hit. Hon försökte rädda sitt klavertramp genom att fråga mej hur gammal jag var. När jag svarade "30" (fast det är ett par månader kvar) så sa hon "du ser ju så ung ut... Det ska jag ta som en komplimang men det gick inte efter att hon förolämpat mamma. När jag kom hem var jag så arg! Jag fick inte lust att gå i kyrkan idag varjefall...

Nu håller batteriet på mobilen på att ta slut, skriver mer när internetet kommit igång igen!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Tjena hej Cilla! Full fart som vanligt;-) Jag blir nästan lite svettig bara av att läsa;-) Skönt att din mamma kommit hem. Bra att du skaffade tv, då kanske du tar det liite lugnt ibland;-) Sköt om er och alla djur... I morgon är det ridning för mig igen. Förra måndagen red jag första lektionen efter sommaruppehållet(2 mån) Gissa om jag hade träningsvärk i flera dagar sen;-)

Pia sa...

Kan tänka så mycket det blir gjort utan internet ;)

Anette o Nilla sa...

Vi var däremot på en väldigt trevlig bröllopsfest i helgen. Min arbetskamrat hade bjudit oss på 102-årsfest, han fyllde 50 och hans sambo 52... men när vi kommer dit och det ska skålas för födelsedagsbarnen (trodde vi) så skålades det istället för de nygifta... Gissa om vi stod där med tappade hakor allihop. =)

Anonym sa...

Hur kan man bli arg på en gammal tant som undrar en enkel fråga???
Har aldrig du trampat i klaveret??
Stackars dig!!
Camilla