tisdag 4 augusti 2009

Fullt ös

Det är alltid otroligt hektiskt när mamma kommer tillbaka. Och så även den här gången.

I lördags kom hon hem och vi hade fixat ett litet överraskningsparty för henne!

Det var grannar och vänner som åkt till Applebees och väntade på henne där, fast hon var ovetande. Lust att åka dit hade hon inte (förräns hon insåg varför vi skulle dit) men hon gjorde det för att hon trodde sig veta att jag var vrålhungrig...haha... det var jag också i och för sig... Det vart väldigt trevligt! Kay, Jain, Marty, Raenell och Jim var där. Jag ska ladda upp fler bilder så fort jag hinner.

I Söndags var det mest om att "hinna ikapp" lite mer inför måndagen! Det hände inte så mycket. Igår (måndag) skulle vi iväg på alla möjliga konstiga ärenden och hälften blev som vi tänkt oss... haha. Först åkte vi till Radioshack i Wills Point och skulle beställa tid för när dom kunde komma och installera en TV hos mig (äntligen). Vi hade väl i siktet i slutet på veckan eller nåt sånt. Dom skulle kolla lite saker och ringa tillbaka till mig. Vi åkte till Mesquite och gick på Sears för att se vad som fanns av TV apparater. När vi stod där ringde dom från Radioshack och frågade om vi kunde vara hemma vid två (klockan var ca 12). Jo då det kunde vi. Hej och hå snabba puckar... slutet av veckan trodde vi... hittade en bra TV, lyckades knö in den i bilen och skyndade oss hem. Hittade också ett TVbord som var super. När vi kom hem upptäckte vi dock att TV bordet var trasigt :( Så in i bilen med det igen och så åkte mamma iväg och böt det till ett annat... jag fick stanna hemma för att dom kom och började med installationen. TV'n fick stå på golvet så länge. Sedan kan ni ju tänka er vart jag satt resten av kvällen... Jag har itne kollat på TV en hel kväll sedan i mars tror jag... jag var som ett litet barn! När valparna fick se TV'n trodde dom att det var en utomjording. Dom skällde, hoppade åt den när den böt bild och jag fick mig ett gott skratt. Idag var den inte alls läskig dock... dom vänjer sig fort!

Idag ska vi vidare och utföra våra ärenden. Väldigt många har stängt på måndagar här har vi upptäckt, eftersom dom har öppet HELA lördagarna istället... så det var en del vi inte fick gjort. Och så ska vi montera ihop mitt bord och ja... sedan har nog denna dagen gått i superrapid också.

Daim ska kanske bli pappa igen! I morgon troligtvis ska vi åka och tömma honom på sperma och skicka till Oklahoma. Det är en av valpköparna som har en tvåårig tik som vill para med Daim. :) Jag lovar att det blir uppdateringar om det tar sig... Daim är så stolt över att få förfrågan igen. Han är fullt medveten om hur snygg och stilig han är... kul att fler tycker så säger han *haha*...

Ha det gott

Inga kommentarer: