söndag 30 augusti 2009

Upp och ner

De senaste dagarna har jag varit lite slo. Inte pigg, inte trott, inte glad, inte ledsen. Jag har inte sovit bra pa natterna men jag har anda sovit nog... ja men ni vet, vad man an gor sa ar inget riktigt bra kanns det som. Och inget kan man gora at det... det bara ar sadana dagar helt enkelt.

Igar kvall skulle jag longera Hanniball hade jag tankt mig. Hanniball hade en helt annan asikt om den saken. Han bara totalvagrade att bli fangad i hagen. Till slut insag jag att det skulle bli for morkt och jag fick ge upp :( Andra bullar idag. Pa med ridbyxorna och fortsatta det jag tankt mig for jag hade planerat longering igar och ridning idag... och idag var han lite piggare pa att komma in. Han kom direkt. Daremot gick ridningen inte helt perfekt. Han satte sig emot lite redan i borjan. Men det var inget allvarligt. Kandes ganska mjuk och trevlig tidvis sa jag tankte att jag skulle forsoka mig pa lite galopp men tji fick jag. TVARSTOPP. Han bara tvarvande, backade och var hur tydlig som helst att det var inte sa han ville ha det. Det vart bara att koncentrera sig pa att forsoka fa honom till att ga rakt fram utan krusiduller. Fick till lite bra trav igen och sedan slutade jag medans det var positivt. Jag tror att han har traningsvark. Aven fast han inte gar hart sa maste man tanka pa att jag inte ar nagon fotomodell viktmassigt och Hanniball har inte jobbat pa tre ar. I morgon ska jag aterigen forsoka longera honom och se om han har lust att galoppera lite da...

Amber har varit och tavlat idag. LA:3 tror jag det var men det har inte alls gatt det heller. Det hade varit trangt pa framridningen och Helena hade inte fatt nagot flyt fran borjan. Amber hade blivit spand och det blev 55%. Ja ja, sa ar det ibland... det verkar som om manga har haft en konstig hastdag idag...

Question och Billan ar helt aterstallda nu. Question ar helt av med smartstillandet. Inga svullnader ingen halta sa han klarade sig riktigt bra fran Japp attacken. Min tumme ar ocksa hyfsat aterstalld. Lite stel men va 17... den kunde varit i slamsor...

I morgon ar en ny arbetsvecka. Den skall inledas med att gora 10 kepsar och 10 skarmar... ska levereras pa tisdag. Sedan skall jag gora ett sangoverkastprojekt for mamma.
Ha en trevlig vecka!

1 kommentar:

Pia sa...

Skönt att de mår bra både vovve och tumme Skrattade lite åt sangoverkast (vad 17 kunde det vara??) Tänkte inte riktigt på att du saknar prickar över vissa bokstäver