tisdag 11 augusti 2009

Veterinär rundor

Jag undrar om jag snart behöver betala extra slitageavgift på vägbanan för sträckan hem - djursjukhuset... I morse åkte jag först iväg med Geisha. Vi skulle få hennes öron rengjorda. Samtidigt som jag kom dit kom en ägare med en sjuk hund så jag lämnade Geisha där så dom kunde få jobba i lugn och ro med akutfallet och ta Geisha när dom hade tid. Åkte hem och gjorde lite brodyrer... Vid 12 ringde dom och Geisha började bli färdig för hemgång. Jag var tvungen att göra klart brodyrerna och leverera dom så vi bestämde att jag skulle åka dit vid halv två... Under den tiden hon var borta upptäckte vi dock en annan sak... Oliver... han var så orolig för Geisha. Han ylade, gick runt och grät och visste inte vad han skulle ta sig till under dom timmarna. Sicken kärlek han visade. Å va glad han var när hon kom tillbaka!!!

Jag var bara hemma och vände och hämtade Daim för att ta honom till veterinären... Han har ju varit halt och hostat ett par dagar. Hältan har kommit av att han har skurit sig på något långt långt ner i tassen mellan trampdynorna. Hostan vet vi inte ännu, vi ville inte sedera honom eftersom vi ska tömma honom på sperma imorgon men han får lite medicin för irritation i halsen så får vi se om det hjälper... det är lite samma som ska hjälpa tassen också...

Nu har jag kommit hem och har INGA planer på att gå ut ur huset mer idag... jag bara orkar inte, är inte på humör för det heller... borde leta efter papper till hästarna, får se vad som händer och sker...

2 kommentarer:

Anette o Nilla sa...

Men lille Oliver, att han saknade henne så när hon var borta.
Hoppas medicinen hjälper mot Daims hosta.

Prickiga Pojkar sa...

puh vilken dag för dig...nu får du ta det lite lugnt vännen ! o stora krya på sig kramar till daim :)