lördag 8 augusti 2009

TV, Måleri mm

JAG HAR FÅTT TV!!!!!!! Jag har inte kollat på TV sedan mars! Det är främst därför jag inte bloggat på ett par dagar. Det har varit så befriande att kunna sitta och glo på TV... bara att kunna se nyheter och veta vad som händer?! Underbart. Jag har till och med fått TV i sovrummet vilket är helt underbart... somna till ljud igen :) Jag älskar det! Jag var som barn på julafton när dom var här i veckan och installerade den!

Sedan gav jag mig på ett annat projekt som också varit lite tidskrävande... måla om valprummet. Det är inte färdigt ännu så ni får inte se någon bild idag, men jag hoppas att det blir klart imorgon. Jag kan avslöja så pass mycket att det blir ett Nalle Puh rum... riktigt härligt barnsligt! När jag stod där och målade så tänkte jag för mig själv "tänk om hundarna inte gillar Nalle Puh" *haha*... jag gillar Nalle och då får dom också göra det!

I Onsdags var veterinären här. Vaccinerade ALLA hundar. Det gick riktigt bra och smidigt. Oliver hade tidigare på dagen skadat sig lite så det var så smart att veterinären ändå skulle komma får då kunde vi sy honom här hemma. Oliver var SÅÅÅÅ duktig!

Daim har blivit tömd på sperma två gånger. Asså fatta hur dyrt det är att skicka saker express här. Närmare 800 kr per sändning!!! Inte nog med det, den sista sändningen kom på avvägar så vi måste tappa honom på nytt. Strul strul. Daim har också fått ett sår under tassen för att göra allt mycket roligare och just för att vi ska tappa honom så får jag inte ge honom smärtstillande eller antiinflamatoriskt förräns på tisdag när han borde vara färdigtappad. Daim är inte glad för att jag är där och rensar och fixar och donar. Men jag måste hålla det rent och fint så han inte behöver tabletter... Får hoppas att tiken blir dräktig också... hon verkar ha lite struligt löp. Fullt förståeligt i den här värmen. Fy fabian vad varmt vi har... Egentligen har det varit varmare tidigare i sommar men efter ett par dagars regn i förra veckan så känns det här som ännu varmare än då...

I morgon hoppas jag hinna sitta här framför datorn en stund och sortera lite bilder jag tagit under veckan. Har också fått bilder från Maria på fölet Amaria DW i Sverige...

Hoppas ni har det bra, jag njuter av att ha mamma hemma, att ha TV och att jag mår bra!

3 kommentarer:

Maria sa...

Grattis till TV:n.. :)

Marlen sa...

Ja tv må man ha. Tenk deg jeg hadde bare svensk tv förste året vi bodde her. Jeg savnet så norsk tv, rart det er jo bare ett lite stykke bort liksom. Ikke har jeg problem med å forstå svensk heller. Men noe fattades!!! norsk frokost tv hehe. Så jeg skjönner deg, det er bedre med noe tv enn inget, men best med det man er vant til. Får du inn noe svensk da?Kos deg videre med tv titting, det fortjener du virkelig. Klem fra Marlen

Prickiga Pojkar sa...

det finns inget härligare än att somna till tvljud , då somnar man som bäst :) förstår att du saknat det !
all lycka önskar vi med daim o hans flickvän ;)ser fram emot o läsa om de nya små daimstrutisarna sen :) kraam !