torsdag 13 augusti 2009

Extremt högt tempo

Torsdag kväll... tror jag... jo det är det nog... hysteriskt...sammanfattning på de senaste dagarna. I går var det verkligen hysteriskt. Mamma fökyld. Halv nio veterinären och lämna Oliver. Hans tur att få rensat öronen. Klockan tio skulle Daim vara tillbaka - tömma sperma. Tassbandaget på Daim funkar, han har inte rört tassen *haha*. Hem med Daim, åka till Rockwall (det tar ca 35 min enkel väg) för att skicka sperman. Det lönade sig att åka dit - $40 mindre i porto med Fedex... jisses säger jag. På vägen tillbaka åkte jag förbi apoteket och sportaffären. Åkte och hämtade Oliver som nu var klar på kliniken. Öronen var fula och äckliga. Mycket mediciner blir det nu :(. Väl hemma var klockan halv tre... Lunch - äntligen! Släppte ut hundarna. Ena trappan på baksidan någorlunda klar. Hundarna kan varjefall ta sig upp och ner nu :) Telefonen ringer - högubben. Kunde komma med hö under eftermiddagen, det var planerat till helgen men det passade honom nu så visst... mamma hjälpte mig att ta in hästarna. Avmaskning på G. Här måste vi avmaska en gång i månaden... så otroligt mycket mask med den här värmen och när det kommer regn sedan så stormtrivs dom. De vuxna var inga större problem med... fölen var destu värre. Ringde Kay, hon kunde komma efter jobbet men jag hade på känn vad som skulle hända... Hökillen kom med två stora balar. Vi släppte ut dom i hagen direkt så hästarna får fri tillgång. Skönt att dom bara kan snaska bäst dom vill... Med avmaskning så borde det hända lite på vikten också. I väntan på Kay gjorde jag i ordning brodyrer... Agda strulade så klart *fan*. Tröjorna fastnade och allt bara sket sig. Suck och stön. När Kay kom försökte vi få in avmaskningen i fölen. Dotty hade jag lyckats lura redan. Jag lyckades lura Covergirl också efter en stund. Jag hade ju förberett Smiley och nu vart hon faktiskt jättesnäll. Den enda som strulade var Acriz. Det gick inte ens att få en grimma på henne. HOn har vibbarna kvar sedan vi fick ta fästingar ur öronen på henne, det måste gjort SKITONT så rädd som hon har blivit igen... men vi får ta det här i helgen. Halv nio på kvällen börjar det bli mörkt och vi släppte ut hästarna... alla förutom Dallas och Hanniball. Dallas var plötsligt jättehalt på höger fram. Troligtvis fastnat i den trasiga delen av den j*vla väggen... Hanniball fick vara inne och hålla sällskap. Ingen värme eller svullnad varjefall... Resten av brodyrerna fick vänta... jag var totalt slut och det var mörkt. Har ju inte hunnit fått in lampor i broderian ännu... när skulle jag hunnit med det? Hundar ut och in och sedan krashade jag i sängen... totalt slut var jag... sov som en gris och när klockan ringde i morse (kvart i sex) undrade jag vart natten tagit vägen... det kändes som jag sovit en timme... trots att jag varit uppe en gång under natten för hundarna skulle ut... såg då att Co-Co var lite halt på höger bak *suck*. Tror jag ska hålla henne ifrån Japp i två veckor med antiinflammatoriskt och smärtstillande och se om det hjälper. Det sitter i knät varjefall... stackars liten... hon vill ju bara leka och vara glad!

I morse... jisses... tempot började högt... hundar ut, hundar in, nästa gäng ut och in, Daim till veterinären klockan 8. Spermatömning igen. Dom i Louisianna hade ju varit lite klantiga och varit en vecka för tidig förra veckan. Hade skickat tillbaka lådorna MED SPERMAN KVAR!!! D.v.s. att dom inte ens tittat på den... kändes inte så skoj faktiskt... hoppas att det blir något nu varjefall. Klockan nio var jag ifrån kliniken. Hem, lämna Daim, byta om och åka till Rockwall igen för att skicka sperman. Vidare till Allen som ligger norr om Dallas, ca 1 timmes bilfärd. Där skulle jag ha hundkurs. En familj med två hundar som dom inte riktigt visste hur dom skulle gå vidare med... det visade sig vara valpar och familjen var inte riktigt enig om vad som gällde för hundarna så dom var jätteförvirrade. Absolut inget "hopplöst fall". Det var ganska skoj - jag fick en bra slant för det varjefall. Åkte hem och rastade hundarna. Kom på att jag inte har några skor till bröllopet imorgon... ska på bröllop fast jag varken känner brud eller brudgum... det ni! Brudgummen är medlem i samma kyrka som mamma så hon blev bjuden och därför blev jag bjuden... jag ska leka "respektive" haha. Var hemma i 45 minuter och åkte sedan iväg och köpte skor. Hittade ett par som jag tror kommer bli kanon! På hemvägen åkte vi förbi traktorstationen för att TITTA på traktorer... ja resten kan ni gissa själva... New Holland T2310... blir levererad imorgon. Vi har döpt den till Ior... den är blå... Bild får väl komma i morgon... På hemvägen åkte vi och köpte glass för det tyckte vi att vi var värda... standard - Banana Split *mums*. Väl hemma, borde brodera handdukarna till bröllopet imorgon men det är återigen mörkt. Nästa veckas projekt: fixa lampor i broderian (men då har jag inte någon ursäkt till att inte jobba)... hinner nog brodera dom imorgon också. Satt framför datorn en stund - Facebook, mail, ja ni vet allt sånt som ska göras. Fått mail från Hanniballs uppfödare! Det var roligt. Åt middag hos mamma - en gooooood biff. Innan man vet ordet av är klockan natt...jag har gjort till vana att gå och lägga mig tidigt för att orka med helt enkelt. Måste - annars orkar jag nog inte tempot jag håller på dagarna. Det som står kvar på "att göra"-listan är att Daim och Crispy ska ha sina mediciner, ta av Daim sitt bandage och göra mig redo för natten. Imorgon lär det inte vara mindre tempo än vad det varit de senaste dagarna. Mattläggare kommer klockan 7 och ska undersöka vad det är för golv under en matta som är lite mysko, Geisha och Oliver ska vara hos veterinären klockan tio. Geisha har börjat löpa och vi ska inseminera henne och kolla hur långt hon kommit här innan helgen... måste vara hemma till 11 - då kommer traktorn, ska ha "körlektion" (jag har ju bara fyra körkort så det borde inte vara så svårt att köra en traktor), brodera handdukarna (hoppas att maskinerna sköter sig) och vid fyra måste man göra sig i ordning för att vara klar till 18:40 eftersom bröllopet börjar klockan 19... Mamma och jag hoppas att vi inte somnar mitt i middagen! Det hade väl sett snyggt ut?!?

Tyvärr inga bilder idag... men jag tror ni fattar varför... när skulle jag hunnit?!? Dags att göra sig i ordning för natten nu!

*susar vidare i livet*

1 kommentar:

Prickiga Pojkar sa...

eeh ..hörrudu jag tror ingen törs begära att du skulle haft tid att lägga in bilder med hihi.
Vilket tempo du har ! kram på dig !