måndag 24 augusti 2009

Hoppsan, vad har gett mig in på?

Igår var det full rulle... På morgonen kom hovslagaren. Mamma hjälpte mig att ta in alla hästar. Dom skötte sig riktigt bra faktsikt allesamman :) Kay kom över för att visa sin kompis Michelle mina hästar. Hon knatade plötsligt in i stallet när hovslagaren och hans fru var där. Att tillägga är att frun är hon som har bott på vår gård tidigare och hon som har byggt stallet. Mitt i alltihopa slänger Kay ur sig "det här stallet är så dåligt gjort, bara några lampor, golvet är rivet åt fel håll...". Jag trodde jag skulle dö. Jag fick hovslagarens fru uppmärksam på mig istället och tror inte att hon hörde så mycket av vad Kay vräkte ur sig... kalla om pinsamt. Jag sa det till Kay sedan att det nog inte var så smart gjort för hon som byggt stallet stod ju där och jag tror hon skämdes... så kan det gå... jag tror inte det är någon större skada skedd men det var något pinsamt...

Kay och Michelle kom tillbaka strax efter lunch, vi hade lovat att bjuda dom på lunch. Michelle har själv hästar och håller på med dressyr vilket är jätteskoj. Hon lyckades lura med mig på att åka och tävla den 26 september med Hanniball!!! Jisses amalia... vad har jag nu gett mig in på? Det är typ som våra lokala LB:or så det är inte någon större tävling alls, tvärt om men faktum tävling är ändå tävling när man är idiot och tävlingsmänniska som jag... men det ska också bli skoj måste jag erkänna. Det ger mig som sagt ett litet mål i ridningen, även fast jag inte tänkt att jag skulle tävla förräns 2010... Det är ju ändå 4 år sedan sist...

Senare på eftermiddagen kom Åsa och hennes man Pontus och deras dotter Linnéa på besök. Det var supermysigt. Dom hade med sig den godaste tårtan jag har ätit sedan jag flyttade hit. En cheesecake med blåbär, kiwi och jordubbar. Å så god den var!!!

Idag var det måndag igen då... jag hade planerat dagen nästan in i sekunden och det har faktiskt blivit som jag tänkt mig... upp och sätta igång med brodyren. 8 handdukar och 10 tröjor skulle fixas... Crispy fick följa med till "jobbet" vilket hon tyckte var jättemysigt

Klockan två var jag klar med brodyren. Skönt för att resten av den orden kommer i morgon... 20 kepsar... tjohoo...
Gick hem och hämtade kameran och gick ut i hagen för att fota hästarna. Framförallt fölen. Dels så ska man fota dom här och skicka in korten tillsammans med registeringspapprena och dels så har jag fått en förfrågan på Smiley som också ville ha mer kort på henne... jag tror väl inte det ger så mycket men man får henne ju aldrig såld om man inte skickar några bilder. Mamma skulle åka till ögondoktorn och skulle åka förbi Walmart på vägen hem och köpa fotopapper till mig. Hos ögondoktorn skulle det avgöras hurvida hon får köra bil eller inte i USA... inga problem, hon behöver ha glasögon (men det är ju många som har) och sedan är det bara att knalla och ta det där amerikanska körkortet! Det var så skönt med sådana positiva nyheter. Mammas synnerv skadades ju i trafikolyckan för ett par år sedan så vi var väldigt osäkra på vad dom skulle säga...
När mamma kom hem gjorde jag färdigt alla papprena och korten så det är bara att skicka imorgon :) Så skönt att ha det avklarat!!!

Nu när jag har sagt att jag ska åka och tävla om en månad så får väl jag och Hanniball komma igång lite...

Så här ikväll var det på med ridkläderna och ge sig ut i stallet. Testa den nya hjälmen jag köpte för ett par veckor sedan - den var superskön! Hanniball var stel som 17 i vänstersidan. Han satte sig emot riktigt ordentligt men det lossnade med lite trav. Vi red i typ 20 minuter, det var 30 grader varmt och varken han eller jag har någon kondis kan jag hälsa. Vi var båda lika svettiga när vi kom in igen. Men vi var också lika nöjda tror jag. Det var roligt att rida igen. Nu är planen att rida varannan dag åt minstånne fram till tävlingen så får vi se sedan... det var ju det där med mål och äventyr...

Nu har jag duschat och ska bara ta in valparna och släppa ut dom vuxna hundarna en sväng så blir det natti natti sedan. Det ska verkligen bli skönt efter en sån här toppendag!

5 kommentarer:

Maria sa...

Kan ingen filma när ni tränar du och hannibal? Det var såå längesen jag sett en fin häst röra sej så det vore superkul.. Och jag tror tävlingen kommer gå superbra!

Prickiga Pojkar sa...

aah jag förstår att det blev lite pinsamt där i stallet..;)
men va roligt med så mkt broderiajobb! det är ju toppen!och kommande tävling det fixar du galant..vi kommer heja serru;)
kram !

Pia sa...

Vi håller såklart tummarna när det e dags Kram

Lotta sa...

Ha ha.. förstår att det blev liite pinsamt när stallet kritiserades inför hon som byggt stallet:-) Sånt är livet ibland.. Jag är en mästare på att göra bort mig kan jag lova;-)
Fasen vad kul med tävlingen! Jag önskar jag vore modigare än vad jag är och våga tävla jag med, det verkar ju såå kul:-)
På tal om hjälm så borde jag skaffa mig en ny jag med, min sitter inte skönt alls, den är liksom för rund så den pressar på pannan...

Elin sa...

Vad kul att ni ska tävla! Det är skönt att få komma igång och ha ett mål.