måndag 10 augusti 2009

Logotyper

En sak som chockat mig de senare dagarna är just vad man läser på aftonbladet bland annat... mord, mord, mord och åter MORD. Det är fler mord i Sverige än vad det är i Texas tror jag... snart är det nog farligare att bo i Sverige än här... Många har frågat om jag vet vem det är, känner, känner till familjen i Vollsjö som är drabbad och svaret är nej. Jag tror jag vet vilken gård det är men är inte säker men jag kan med all säkerhet säga att jag inte känner dom. Jag hoppas innerligt dock att Vollsjöborna ställer upp för familjen, oavsätt vem som bragt flickan om livet och inte gör som jag tror många gör... pratar bakom gardiner och lämnar familjen utfryst... lite maktlös är man som inte kan göra något även fast man inte känner dom...

Jag räknade ut som hastigast att under senaste veckan har det begåtts runt 8 mord i Sverige! Ett har jag hört om här i Texas...

Idag har varit en datordag. Har stygnsatt lite loggor och gjort lite nya loggor åt lite kennlar...

Den sista loggan är nog den jag är mest nöjd med...

Daim har varit lite krasslig sedan igår. Igår morse började han hosta och fick upp en del slem. Det kan vara en reaktion på vaccinet eller så har han fått något i halsen. Igår somnade han som en stock i tre timmar på golvet så jag kunde inte röra mig. Jag visste att rörde jag mig så vaknade han och jag tyckte han skulle få sova. Och det gjorde skillnad. Han var en hel del piggare när han vaknade även fast han hostade. Idag hostar han lite men det kommer inte slem. Eftersom vi inte vet om han skall tömmas på sperma imorgon eller onsdag kan jag inte ge honom något heller. Förhoppningsvis får vi väl något svar om det imorgon och tar då beslut om vad vi gör, beroende på hur han mår...

Annars så har vi bara ett annat problem... vi kan inte utnyttja min trädgård... Terri har börjat göra en trappa på baksidan vilket gör att just nu kommer man inte ut genom dörren... hahaha. Så det är lite klurigt milt uttryckt... valparna får vara hos mamma ibland. Förhoppningsvis blir det väl lite klart imorgon varjefall... men det är ganska tålamodsprövande...

Nu är det dags för nattarastning av hundar!

Kram

3 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

tack för mailen !! ääälskar loggan !
ja jag reagerar också på alla morden o att det är så unga tjejer som råkar illa ut..som mamma blir man hemskt orolig :/
Krya på dig daim !! o massa pussar till sjungande dumlebubben :D

Anette o Nilla sa...

Ja fy vad det händer mycket i Sverige just nu - och mycket runt ungdomar också.
Hoppas Daim kryar på sig snart.

Pia sa...

Hoppas Daimkillen kryar på sig Och Loggorna e jättefina Du e duktig Kram