söndag 23 augusti 2009

Kräftskiva och inredning

I fredags hade jag och mamma en jättetrevlig dag. Vi åkte iväg lite tidigare till Ikea och shoppade. När vi kom till Forney (ca en halvtimmes bilfärd) upptäckte jag att jag inte hade med mig plånboken. Jag hade klantat mig och lagt den i en kartong med saker som skulle broderas och kartongen hade jag burit in till broderian... smarthuvud. Så det var bara att vända... Va arg jag var... och jag kunde ju inte vara arg på någon annan än mig själv. Men men, det skulle visa sig att vi ändå hade ganska gott om tid när vi kom till Ikea. Egentligen skulle vi ju dit för att SWEA-kören skulle sjunga. Ikea hade ställt till med en kräftskiva nämligen. Det var första året som dom gjorde detta. Tydligen har Ikea inte funnits här mer än typ 3 år fick jag veta :D-. Jag hade med mig alla broderade tröjor till tjejerna, dom blev jätteglada. Snyggt vart det också när vi alla hade lika dana tröjor (tycker jag varjefall).
Vid klockan sex möttes vi för att sjunga...(snapsvisor som jag ju inte kan *haha*)

och för dom som tål... äta kräftor (Lena demonstrerar att kräftorna var väldigt goda)

Mamma satt och pratade med Maj-Britts man och hade det jättetrevligt :D Vi båda var så nöjda och glada när vi åkte hem för det hade varit jättetrevligt.
Vill också passa på att gratta Daimilus A-kull som fyllde 3 år i fredags!!! Tyvärr hann vi inte fira vårt eget lilla födelsedagsbarn Billan (Daimilus Alba) men det fick väl bli en tidig födelsedag istället med att hon fick gå och bada i torsdags...

Igår tillbringade jag dagen med att städa och fixa här hemma... Dels så hade jag tidigare i veckan hittat ett bord på rea som jag gillade

Klockan funkar faktiskt :D. I samma affär hittade jag också en passande väggprydnad...


Och på Ikea igår köpte jag två klockor... den övre är den amerikanska tiden och den nedre är den svenska... så slipper jag tänka
Och en jättemysig lampa fick också flytta hem till mig
I går kväll gav den jättehärligt myslyse, precis så som jag gillar så den vart jag riktigt glad för även fast det tog en stund att skruva i alla lampor *haha*.
Idag kommer hovslagaren hit. Egentligen skulle han kommit i fredags men hade blivit sparkad av en häst så han skulle komma idag istället. Sedan kanske Åsa med familj skulle komma över en stund, det återstår väl att se helt enkelt hur den här dagen blir...
Kram på Er

2 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

vilka jättesnygga grejer du köpt :) klockbordet var verkligen supersnyggt !

Anette o Nilla sa...

Håller med - det är jättesnyggt om alla i kören har likadana tröjor.
och bordet var jätteläckert!