fredag 31 juli 2009

Ensamheten är över

Mamma har nu börjat sin resa över. I skrivandes stund ligger hon nog och sover i en skööööööön säng på Hilton vid Köpenhamns Flygplats. Det är tyvärr en dålig sak med den flygplatsen. Inget ont om Hilton - supertrevligt hotell - men dyrt. Det finns INGET att välja på. Hilton har total monopol vid den flygplatsen... skit samma... I morgon tidigt går flyget via London och landar sedan här i Dallas vår tid 16:40. Jag lovar, jag ska vara där och möta henne... Undrar vem som kommer vara gladast - hon eller jag? Troligtvis hundarna... Den enda som är besviken över hennes hemkomst kommer vara Billan för hon gillar att bo i mammas hus... Billan och Question kommer per imorgon vara tvugna att "flytta hem" igen...

Idag har jag fått gjort lite brodyrer. Morgonen var lite trög men jag kom igång vid tio och var färdig vid ett ungefär... insåg sedan att jag var tvungen att åka och handla... jisses amalia vad tiden gick sedan. Innan jag visste ordet av det så var den tre innan jag kom ut från Walmart, halv fyra innan jag kom hem och fått packa ur varor och sorterat vad som skulle till mig och mamma och fråga mig inte vad som har hänt sedan för nu är klockan halv sex och rulliansen med hundar börjar om på nytt...

Det har varit så skönt att det har varit svalare ett par dagar... bara runt 28 men idag var vi tillbaka på 34... vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarmt. Ska longera Hanniball senare ikväll men det blir inte förräns runt 8-tiden. Om det går. Är det för varmt så får jag strunta i det helt enkelt... Bästa tiden att göra det på är ju på morgonen men då äter dom sitt morgonhö och visserligen är Hanniball nog den enda som INTE behöver det men det känns ändå taskigt att han inte ska få något...

I morgon blir det nog ingen blogg... jag kommer nog inte hinna men jag kan säga redan nu att på söndag kommer det en rooolig blogg :) Ni får se fram emot den istället!

3 kommentarer:

Eva sa...

Oh vad skönt att din mamma kommer och slipper åka tillbaka till Sverige igen. Ha det så bra.

Prickiga Pojkar sa...

härligt att din mamma är på hemväg ! Ha det gott i värmen !

Marlen sa...

Endelig er ventetiden over å din mamma kommer hjem, HERLIG Cilla!! håper hun slipper flere turer til Sverige bare for å ordne i papirer.Kose dere masse i varmen, her er det 21 grader idag (mandag) men fra onsdag skal det vistnok bli 25. Gleder meg.... Marlen