onsdag 15 juli 2009

En bättre dag

Både måndag och tisdag var det troll ute. Inget stämde till 110%. Det är så irriterande. Idag är en mycket bättre dag. Idag funkar det mesta (än så länge).

Jag var ju på möten hela dagen igår och lade bland annat fram mina tre förslag jag gjorde för Sebenza. Dom emottogs väl hyfsat fick jag känslan av. Jag hade nog för höga förväntningar om att han skulle ge mig en order direkt, vilket han självklart inte gjorde - och då blev jag besviken... men dörren är inte stängd, han skulle grubbla lite, och säkert kolla med något annat företag vad dom tar också...

Sedan var det ett annat affärsmöte som var destu roligare. Ev. ska vi få göra (läs: mamma ska sy) påsar till små kylklampar att hänga runt halsen. Det kan bli en riktigt stor order om vi har tur och vi har inte haft mer än tre dagar på oss att göra prover och leta tyger så det har varit ganska stressat. Vi hittade inte riktigt rätt tyger heller så mamma tog och gjorde prover av det hon hade hemma. Men dom blev väldigt väl emottagna. Dom var supertrevliga att prata med och det var ett riktigt roligt möte!

Resten av dagen var bara skit. En snickare från Vollsjö mailade och sa att han skulle ha pengar helt plötsligt, jag fick veta att jag inte får betalt för en annan order förräns i mitten av september (!) trots att den redan är klar, bara för att dom har beställt varorna snabbare än vad dom skulle gjort. Skattemyndigheten vägrar att emotta mammas överklagan, trots att det faktiskt är dom som gjort fel. Det känns som man är en pengagris så fort det rör sig om något svenskt. Det är bara att slå och sparka tills pengarna kommer ut och sedan roffa åt sig så mycket det bara går. Varesej man har rätt till det eller inte. Och vem bryr sig om jag får betalt - jag är ju ändå så rik så jag kan lätt vänta med pengarna tills september... eller inte... nej, igår var bara en trist jäkla dag. På kvällen brakade även internetuppkopplingen ihop här hemma.

I morse när jag vaknade sa jag dock att det här ska bli en bra dag och än så länge har det varit det faktiskt. Jag har fått gjort om dom berömda kepsarna och kommer nu att lämna ifrån mig inte bara rättstavade kepsar utan också kepsar som jag tycker blev snyggare än dom felstavade...


Dels så gjorde jag stora bokstäver på namnet och hela brodyren är lite bredare. Så nu är det bara hoppas att kunden är nöjd och jag får betalt för dom varjefall... Det som var skönt var också att dom här kepsarna gick som smör i solen att göra. Inga problem alls. Klockan nio imorse var dom klara :)

Resten av den här dagen ska jag bara ta det ganska lugnt har jag tänkt. Lite städ här hemma och så är väl typ det mesta jag kommer palla med känns det som. Efter två negativa dagar så kan det vara skönt att inte göra så mycket. Mina måsten har jag gjort och kunden kommer aldrig få veta att jag fått göra om dom...

Nu är det lite hundpyssel som gäller, klockan börjar bli VARMT och då får dom komma in dom små liven!

Jo förresten... jag håller på att sakta gå över att använda min andra mailadress cilla@daimilus.com istället för gmail adressen. Jag kommer alltid kolla gmailadressen och så men kommer försöka skriva från den andra varejfall... Om ni vet med er att jag kanske har någon uppgift som inte stämmer eller vill komplettera uppgifterna, adress, telefonnummer, e-post eller om ni vill läggas till/dras ifrån på bloggmaillistan så säg till! Det är alltid lätt och bra att få det rätt från början!

Ha en bra dag!

3 kommentarer:

Marlen sa...

Hei Cilla
Håper dagen har fortsatt å väre bra for deg. Enkelte dager tar aldri slutt med ting man helst vil unngå. Håper dere får mange, mange ordrer framover. Ha ei herlig uke!!!
Marlen

Prickiga Pojkar sa...

Du gör så fina kepsar o annat så kunderna kommer bli supernöjda helt klart :)
krama om "lilla bubben " ;) för nääe vi tror inte på att han har växt alls sen han flyttade o inte gör han hyss heller ;) KRAAM!!

Daniela sa...

kepsen var jättefin! kramar