torsdag 9 juli 2009

jobb jobb jobb

Ja ja ja, vi lever, vi lever... nästan... Nu på sommaren märks en markant nedgång i läsandet så det känns inte så brådskande att blogga. Vi har också haft tre otroligt hektiska dagar!



I tisdags var mamma med mig på det här business networking mötet i Dallas. Vi hade ett möte innan det också med en potentiell kund som gick riktigt bra. Han vill se färdiga prover till nästa tisdag... Efter mötet hade vi ett ärende att göra i Dallas och på vägen hem skulle vi lämna färdiga varor till två butiker. I den ena butiken fick jag med mig ännu mer jobb hem... En riktigt positiv dag faktiskt. Men när vi kom hem var vi så trötta både jag och mamma. Tvärt emot vad hundarna var - jättepigga.



Igår började jag i broderian. Meningen var att hovslagaren skulle komma men han var sjuuuuuk. Så fram tills att det blev för varmt att vara där stod jag och gjorde fyra väskor och en keps och några tröjor... Mamma hade tagit bilen för att få den på snabbservice och i bilen låg tråd som jag behövde så jag fick göra om lite i min planering men det gick bara bra. Strax efter lunch fick jag ett väldigt positivt samtal från en potentiell kund. Jag hade fått ett tips om henne och mailat dom och nu ringde hon upp. Hon undrade om vi sydde också, typ kläder, påsar mm mm. I det här fallet var det småpåsar det handlade om och jo men det gör mamma... hehe... inte jag... så nu är ett möte på tisdag inplanerat i Dallas där jag ska visa upp prover på påsarna så får vi se vad dom säger... kan inte säga så mycket mer om det just nu eftersom jag inte vet om det blir något. Men om vi får orden så är det minimum 500 (!) påsar som ska sys... helt sjukt kul! På eftermiddagen åkte vi in och lämnade väskorna och kepsen. När vi var där inne märkte vi att det började blåsa. Vi började rulla hemåt och kom precis utanför Terrell när vi hamnade mitt i det här:

Världens regn, hagel och storm. Mamma hade riktiga problem att hålla bilen på vägen och flera bilar stannade i väggrenen och var därmed egentligen livsfarliga för man såg dom inte. Men hem kom vi. Hundarna var ganska lugna ändå faktiskt. Men det är det jag säger, när man väl får regn så kommer det i mängder. Det här ovädret höll väl bara på en 45 minuter men hagelna var som femkronor ungefär... stora!!! Det var riktigt mysigt. Tyvärr så räcker inte det regnet som kom, vi behöver så mycket mycket mycket mer för att det ska växa.
På kvällen var jag hos Kay och tittade på hennes valpar och fixade hennes dator. Vi tog en bit pizza och jag var väl hemma vid tio på kvällen. Trött som 17.

I morse började vevan om... ut i broderian och brodera ett par timmar. Jag kan lika bra vara där eftersom hundarna måste vara ute ändå på förmiddagen när dom kan vara ute. Det blir för varmt på dagen. Jag borde vara där nu och brodera men det är 40 grader ute och när maskinerna går så är det nog närmare 50 grader inne i broderian. När vi får tjänat lite pengar så får vi köpa en A/C dit så man kan jobba även fast det är varmt ute... för glöm det nu varjefall. Jag har 10 ryggbrodyrer och 16 bröstbrodyrer kvar att göra imorgon... så det blir att gå upp tidigt och försöka hinna göra så mycket som möjligt innan hovslagaren kommer vid 9...

Annars har vi varit i Dallas sedan lunch. Ärenden och så har vi letat tyger. Jag ska också göra prover åt en kund som vill ha broderade lappar som man sätter på tröjor och sånt, ni vet som amerikanarna har på kläderna... jag personligen tycker att det är fult som apan men jag förstår smidigheten, speciellt han som ska ha dom som är "handyman", han förbrukar nog en hel del t-shirts och tröjor och så är det bättre att kunna ta av lapparna och sätta på en annan tröja...

Så dom senaste dagarna har varit väldigt positiva men otroligt arbetsamma. Hundarna har roat sig med att nu totalt förstört kjolen på huset så till och med Hoppsan är där under. Det är dock inte lika roligt... den är gjord i plast och är hur lätt som helst att ta sönder, speciellt för en stor dallis. Dom kommer ju med en viss kraft när dom leker så den ger ju vika direkt... när man har lagat det har dom små lyckats komma bakom lagningen och riva ner den ändå... inte positivt direkt...

Glöm inte "slogantävlingen" hörrni... ett par har jag fått in, men fler behövs!

4 kommentarer:

Maria sa...

Jösses va ni har varit aktiva.. :) Men som du säger, sommaren verkar göra sitt till för det är inte många som är blogg-aktiva.. Tur vi är ihärdiga iallafall..

Anette o Nilla sa...

Nä, sommartid blir det inte mycket tid framför datorn - om det inte är en regnig sommar förstås...
Vad kul med en ev. ny kund - lycka till på tisdag!

Prickiga Pojkar sa...

Va härligt att det kommer in mkt jobb ! nu är det bara lite svalare väder som önskas kan jag tro så ni orkar med :) här är åska o regn varje dag känns det som..lite läskigt med denna åska ..Ha det gott o tack för "candy" mailet hihi !!

Daniela sa...

Vad roligt att det går så bra för er! Jag hade tänkt frga om du kunde sy någon keps till mig, men jag hör att jag får vänta med den frågan. ´Pia är ju verkligen duktig på att sy så det kommer att gå kanon bra!

Kramar!