fredag 17 juli 2009

REGN

Inatt klockan halv fyra brakade det lös!!! Jag var vaken för jag var toanödig och såg då dom första blixtarna. Strax efter hör man regnet och mullret. Så underbart!!! I morse när man vaknade såg man knappt spår av något regn. Det hade varit så torrt så marken bara sög upp allt direkt. Jag hade en skål utanför och den var nästan full. En herre berättade för mig att i hans mätare hade det kommit ca 2 inches (ca fem cm) regn på dom timmarna...

I onsdags fick jag ett märkligt samtal... det var från mr. M kan vi kalla honom. Det är han som tagit mig med på dom här tisdagsmötena som jag varit på. Mr M hade blivit uppringd av organisationen och blivit ombedd att ringa och be mig att inte komma mer. Dom vill ha mer större företag i sin networking grupp- jag var för liten för dom och var därför inte välkommen längre. Men jag skulle inte ta det personligt... nähä???? vad ska man då ta det? Under veckan har dom tjatat på mig att jag skulle följa med på en katamaran på söndag som dom kallade Socializing day... och det anmälde jag mig äntligen till i tisdags och betalade mina $35. Men den var jag inte heller välkommen på längre... men jag skulle inte ta det personligt... okej... vad ska man då ta det??? Det kändes som ett slag under bältet men nu sparar vi ju dom pengarna. Gud vad skönt det ska bli när dom inser att jag kanske inte är så liten firma ändå... den dagen jag har expanderat och dom vill ha något broderat - då får jag nog min hämnd... Skämt å sido... som mamma sa; jag har nog fått dom kontakter jag skulle ha, så nu får jag traska vidare. Men den här ordern på patcharna som jag var så nöjd med är nog ett minne blott :(

Igår var en ganska lugn dag. Hela morgonen tillbringades i broderian. Jag fick en lite större order på onsdagseftermiddagen och lyckades faktiskt slutföra allt på torsdagen. Så skönt att vid lunch kunna åka och leverera det :) Senare kom hovslagaren och hämtade sina kepsar så vart man av med dom också.
Jag åkte till banken och till McKinney, hem till Marie och hämtade hennes högtryckstvätt som jag och mamma köpt. Marie flyttar ju tillbaka till Sverige om två veckor *buhuuuuuu*. När jag kom hem från Marie och klev ur bilen var det som om någon smällde mig i huvudet. Jag fick världens jäkla huvudvärk. Självklart började ju alla hundar skälla frenetiskt också. Men det var nog för att vi skulle få in ovädret. Som tur var tog två huvudvärkstabletter värken ganska snabbt.
Daim höll på att bli dålig igår. Dom hade varit ute som vanligt på förmiddagen och kom in vid elva. Daim flåsade och var helt konstig. Jag dränkte en handduk i vatten och lade på honom, då blev han bättre men han som hatar vatten gillar ju inte en blöt handduk heller *haha*. Det blev aldrig till något värre än så men det bevisar att hundarna måste vara inne mer... idag har vi haft det svalare - bara 35 grader.............

Idag, äntligen, hörrni... jag har köpt en A/C!!!! Imorgon eller på söndag kommer Kay och hjälper mig installera den. Så skönt det ska bli! Idag har jag även varit duktig coh bytt filter i A/C'n i huset... det ska egentligen göras en gång i månaden och om man säger så, det förra filtret hade kolapsat för ganska så länge sedan såg det ut som... har ju bott här lite längre än en månad. Men jag köpte nu filter så jag har för tre månader framåt varjefall så jag inte kan skylla på något...

Grannarna har flyttat. Nu är hästen borta och hundarna likaså. Alla skyltar är nedtagna. Det är bara stackars ensamma geten kvar. Än är han itne så stressad faktiskt men jag håller ett öga på honom... Jag och mamma diskuterar om han ska få ett namn... Gösta eller Kurt? Vad tycker ni - jag har gjort en omröstning här bredvid - rösta gärna... den är öppen tills onsdag... hi hi. eh... egentligen vet vi inte ens om det är en kille, vi bara förutsätter det... är det en tjej får vi väl döpa om den

Tror jag ska gå och ta kort på den så ni får se den... blir kanske ett till litet inlägg idag...

Ha det gott!

1 kommentar:

Prickiga Pojkar sa...

fisigt av dem *morrar*..men du kommer minsann lyckas ändå lovar ! du är ju så duktig på det du gör o fler o fler kunder blir det :)kraam !