måndag 6 juli 2009

Hur, varför, när?

Igår var en märklig dag... jag var trött och fick inget gjort av det jag skulle ha gjort. Hundarna (speciellt valparna) retade gallfeber på mig. Dom har förstört kjolen till huset och går in under huset. Där kan dom göra sig så jäkla illa så jag försöker på alla sätt och vis att hålla dom ute därifrån. Jag har satt extra staketbit där, den prejar dom förbi, jag satte gräsklipparen som stöd för staketbiten - då biter vi först sönder gräsklipparen och sedan hjälps vi åt och flytta på den och vips är vi under igen. Jag blev fullständigt vansinnig till slut. Ska försöka hinna åka och köpa mer staket så det är flera enheter, då kanske dom inte lyckas flytta på den så lätt... den blir tyngre.

Sedan upptäckte jag något mycket katastrofalt i morse. Det är inte sant, hur kunde det ske? Vi missade både Co-Co's och Texas födelsedag!!!! Co-Co fyllde 1 år den tredje juli och Texas blev 1 år den fjärde... så jag skäms!!! När jag åker till Rockwall och köper staket ska jag köpa en fin födelsedagspresent till Co-Co. Lilla skruttan...
Crispy löper men det går bra. Daim ska inte komma för nära för hon är riktigt sur och säger ifrån på skarpen. Här ska inga karlar komma hälsar hon... haha.

I dag kommer Margareta och Maj-Britt från kören och hälsar på... vet inte vilken tid dom dyker upp men det märker vi väl. Vädret är väl lite molnigt och ett par droppar regn har kommit i natt men vi behöver mycket mycket mer. Gräset måste växa till hästarna och det är faktiskt skönt med lite svalare dagar! Man får lite andrum liksom.

Nu ska jag fortsätta städa lite tror jag... jag har så mycket att göra egentligen så jag vet inte i vilken ände jag ska börja...

Inga kommentarer: