söndag 5 juli 2009

4:th of July - Independence Day

Igår var det fjärde juli... USA:s nationaldag. En sak som slog mig var att jag trodde att folk skulle klä upp sig mer. Mamma var så fin i sin klänning och när vi gick på Walmart på förmiddagen var det väldigt många som berömde henne för den fina klänningen som var så passande idag...

Här ger mamma sig i kast med en usa bakelse... 90% socker kan meddelas...
Precis när jag skulle gå ut genom huset, vi skulle till stan, slog jag en blick mot hagen och fick syn på det här:

Dom är väl för smarta... det är varmt - då ska man bada... jag hade bara den lilla kameran med mig så det vart inga kanonbilder men jag ska hålla ögonen öppna för att försöka fota det igen nästa gång dom badar. Efter en stund kom även Charisma ner i plurret... men då stod jag i en sån dum vinkel så jag inte kunde fota det... Vem av hästarna det är som badar ser jag tyvärr inte heller men skönt var det nog!
Och väl inne i Terrell så fick vi syn på det här:

Han har tuppkam på hjälmen!!! Undrar om det är bara dagen till ära eller om den sitter där jämt?!?... det verkar som om den sitter där jämt i och för sig...
På eftermiddagen tog vi in hästarna och sedan åkte jag och mamma återigen in till stan vid 19-tiden. Det skulle vara konsert i Ben Gill Park. Vi tvekade lite innan på om vi skulle åka men beslutade oss för att åka eftersom konserten nog inte skulle flyttas ut till oss om vi inte åkte... och att vi åkte ångrar vi inte... North Texas Symphony Orchestra spelade en två timmar lång konsert! Helt suverän!!!

Återigen inte så bra bild men om ni går in på http://www.terrelldailyphoto.com så är där både bättre bild och även ett videoklipp där ni kan höra dom spela... Vi hade fått veta innan att "jo det var väl bra för att vara lilla Terrell" men hallå?!? Dom var så ruggigt duktiga så ni anar inte. Både jag och mamma var grymt imponerade. Konserten följdes sedan av ett makalöst fyrverkeri


Otroligt häftigt. Jag har inte sett ett sådant fyrverkeri sedan vattenfestivalen i Stockholm, år typ 2000 eller 2001... Så både jag och mamma hade en fantastisk 4:e Juli tycker vi båda. För den som har möjlighet att komma hit nästa år och vara i landet denna dagen, ska definitivt göra det! Det här var ju bara ett "litet firande i en liten stad".

I morse när jag drog upp persiennen vart jag lite snopen... utanför stod Hanniball... haha. Han skulle inte vara där, men där stod han och åt gräs och var så förnöjd. Troligen hade han kliat svansen på dörren och den hade gått upp. Nu har alla hästarna fått komma ut igen, i förhoppning om att det ska börja regna. Det låter nästan lite elakt men vi vill verkligen ha regn här. På sätt och vis så bor vi på ett jättebra ställe för de flesta oväder kommer västerifrån och i coh med att Dallas ligger ivägen så tar dom en hel del av skiten och mycket av det dåliga vädret går norr om oss eller spricker upp innan det kommer hit. Däremot när det väl kommer så brakar helvetet löst ordentligt... Men just nu behöver vi ett par dagar med regn så att gräset i hagarna växer. Dom har sagt att det är 50% chans till regn idag men jag ställer mig mycket tvekande till det... det är mulet och svalare vilket är skönt men kommer det regn????

Dagen kommer bestå av STÄD och SOV. Natten till igår gick jag i säng halv tre för jag fastnade framför datorn med bokföring och så gick jag upp sju. Visserligen sov jag en stund mitt på dagen igår men vad spelar det för roll när man inte ligger i sängen förrän halv ett på natten? Och knäpp som man är så vaknar man halv sju igen. Imorgon kommer Margareta och Maj-Britt från kören och hälsar på så städ är nödvändigt. Även för mig själv. Det är skönt att ha det lite rent omkring sig ibland även fast man inte orkar göra jobbet...

Grannarna är i full flärd med att flytta. Om jag har förstått det hela rätt så är det sista dagen dom ska vara där idag... deras hundar, get och häst är kvar än så vi får väl se vad som händer... vi spionerar vidare som sluga grannar gör...

2 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

ååh det verkar vara så härligt med 4 juli firandet..Nu du har vi blivit av med våra dagar i tropikerna som anders sa haha..det var minst sagt ruggiga åskväder med innan värmen gav sig..nu är det svensk sommar igen ;) o det är gott :)
skickar massa pussar till dumle med :)
ps 90 procent socker det hade passat mig det ;) alltid sugen på godsaker..

Anette sa...

vad jag diggare den där klänningen alltså =) Jag gillar amerikanska flaggan annars men de där var verkligen supersnyggt =)
Smarta hästar har ni oxå som badar själv =)