lördag 11 juli 2009

Värmevarning

Nu har vi det varmt här i Texas. Jag sitter och läser på aftonbladet att ni har regn och rusk och ja, jag skulle nog kalla det Svenskt sommarväder. Här säger dom "vi hr fått en varm start på sommaren"... vänta nu lite här va... varm start? Jo men det är sant, Juni räknas som vår här, inte sommar... Men de senaste dagarna har det klättrat över 40 grader och ska så inte sluta göra förräns om minst tre veckor. På 10 dagarsprognosen säger dom att det kan, möjligen, förhoppningsvis komma lite regn nästa lördag men inte en sportslig innan dess... Det är varmt ute, det kan jag ta men tyvärr är det lika varmt inne i broderian. Jag kan bara jobba mellan 6 och 11 där inne, annars är risken att maskinerna börjar brinna. Det är jätteviktigt att dra ut kontakten ur väggen när jag går därifrån. Jag väntar på lite pengar från olika kunder och så fort jag fått ihop nog ska jag gå och köpa mig en A/C som man sätter in i fönstret. Jag måste ha en... det går inte annars. Jag förlorar så många timmar om dagen där jag kunde jobbat pga att jag inte har en A/C. Dom ligger på en $250 (ca 2000 kr) och förhoppningsvis har jag sparat till en sån snart... Igår fick jag in en order på 6 st kepsar - och på tisdag ska jag presentera prover till en annan kund och det är bara hålla tummarna för att han gillar dom så han beställer många. Jag har ytterligare ett möte på tisdag som kanske kan leda till något - vi får hålla tummarna helt enkelt.

I morgon åker mamma... så jäkla jobbigt och trist. Alla åker till Sverige nu känns det som, fast det är ju inte riktigt så, men många gör. Mamma har ju inget val. Hon ska ju till läkarundersökning inför sitt Visa, sedan ska hon vidare till mormor och för att sedan den 29 Juli vara i Stockholm på Amerikanska Ambassaden. Det är bara hålla tummarna. Egentligen är jag inte så nervös för att hon inte skulle få komma in men sitter det en nitisk jäkel där så vet man ju aldrig. Mamma kommer inte tillbaka förräns tidigast 5 augusti... det är långa veckor. Inte nog med det så har jag en löptik (Crispy) här hemma, Hoppsan är på G in i löp. Även i mammas hus har Zascha varit så jättegullig att gått in i löp lagom tills mamma åker. Nej, det här är verkligen så fel tidpunkt att mamma måste åka. Men, det som är ljust är som sagt att förhoppningsvis är det sista vändan... håll tummarna!!!
Många frågar när jag kommer till Sverige... tyvärr lär det inte bli något i år :(. Eftersom allt har strulat med pengar och gårdar så känns det inte ekonomiskt att jag ska åka "för nöjes skull" och om jag ska åka så drar det på sig så mycket extrakostnader med hästar och hundar som ska vara på pensionat så det får vara helt enkelt...

Igår var hovslagaren här. Inget märkvärdigt med det. Hanniball kom in med en trasig svans, jag vet inte vad han har lyckats med men äcklig och blodig var den. Det kan vara någon form av avskavning eller något solexem ser det ut som men det som är konstigt är att det sitter på insidan av svansen... Jag såg att han var blodig på rumpan och tog vattenslangen och efter lite letande hittade jag det stora området. Två äckliga fästingar hade också satt sig där... dom lever inte längre kan tilläggas...
Lilla Dottie (Dot Com DW) har fått utåtvänt navelbråck. Pratade med veterinären igår och hon kan inte göra något än så länge pga värmen. Så såvida inte Dottie mår dåligt av det, får kolik eller liknande så väntar vi till hösten (september/oktober) med operation. Men det kommer vi inte undan. Så det är lika bra att börja spara till den också redan nu... Här är det ju för dyrt att ha sina djur försäkrade. Ni anar inte, en hästförsäkring skulle typ gå på 30 000 kr om året... glöm det säger jag.

Amber har varit och tävlat idag. En lokal LA:3. Helena hade väl lite blandade känslor fick jag uppfattning om. Hon var nog ganska nöjd med Amber som så men procenten hade bara blivit 56%. Hon hade varit lite ostadig och hade väl inga riktiga ökningar att komma med. Stackarna, på hemvägen hade dom också fått punktering mitt i allt... så det hade nog varit en taskig dag över huvud taget. En sådan man bara glömmer...

Här på eftermiddagen ska jag och mamma åka till köpcentret och snoka... det finns en affär där som bara säljer kepsar och vi ska se om dom broderar kepsar och främst i så fall vad det kostar... man måste ju undersöka ellerhur? Grannarna håller på att feja för fullt så dom åker nog här i helgen, men troligen inte förrän imorgon... undra om det blir tomt utan deras fem hundar... troligen men också skönt. Man behöver inte tänka på dom liksom, att dom skulle komma ut eller något liknande. Nu har det iofs aldrig hänt men ändå...

Idag får det bli bildlöst. Kameran har fått vila, jag bara jobbar och jobbar och jobbar...

Bye Folks!

3 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

Hjälp vilken värme ni har..du är välkomen o kika in i min blogg i dag o svalka dig ;)
kan meddela att nu har lakritsflickan blivit stora tösen..hon löper..ganska bra timing för det hinner precis ge sig innan vi ska på utställningen :)
Må så gott nu o krama extra på dumlemannen :)

Camilla sa...

hej,
Ja du känner inte mig och jag inte dig men jag brukar läsa din blogg, snubblade över den genom en annan blogg.
Den fångade mitt intresse föt att du bor i Dallas. Har bott där mellan -97 och -02,flyttade där efter hem till sverige och är nu åter i USA fasst denna gång i Houston.
Vad jag igentligen ville tipsa dig om är kanske en liten men kanske välkommande inkomst. När jag bodde i dallas var jag med i en klubb som hette momsclub of Carolton och jag vet att dessa mammma klubbar finnsoftas i alla counties. DOM BRUKAR TA IN OLIKA TALARE ALLT FRÅN KLÄDER TILL ANNAT GREJS. tänkte om du kontaktar dom så kanske du kan göra reklam för dig där och kanske få till någon affär. För vilken mamma vill inte ha deras barns namn ingraverat på ALLT.
Bara en liten ide till dig.

MVH Camilla

PS jag lovar att du vänjer dig vid värmen.

Maria sa...

Åhh kan vi få lite av er värme? Här har vi bara regn, jag tror jag blir tokig.. Hoppas du får ihop till din ac snart, det låter som du verkligen behöver den.. :)