fredag 17 juli 2009

förGETande gulligt

Var hemma hos mamma, kollade lite på TV medan hennes hundar var ute och rastade sig för natten. Klockan var väl typ kvart över sju. Sitter och pratar i telefon när det plötsligt ringer på dörren. öhhhhhhhhhhhhh, vem f*n ringer på dörren HÄR? Ber Kay som jag pratar med vara kvar i telefonen så länge. Det var en av grannarna (men det fattade jag inte först) som undrade om grannarna hade flyttat. Jo, dom gav sig nog av i förrgår tror jag men dom var här igår och fixade det sista. Han hade nämligen sätt att vattenföretaget varit ute och stängt av vattnet till fastigheten och började då oroa sig för geten. Tänk om han inte hade vatten! Jag hade ju varit där och fotat honom tidigare och då sett att han har en stor balja med vatten så det går absolut ingen nöd på honom ännu. Vi ska hålla lite koll på herr Get och jag ska åka ner och kolla så han har vatten och när det är slut så åker jag över till honom så hjälps vi åt med att fixa vatten åt geten. Jag tyckte det var så himla gulligt tänkt av grannen! Ingen j*vel bryr sig om människorna, att dom har åkt är alla glada för men den stackars ensamma geten engagerar nästan alla grannarna! Han bara går där och gör ingen skada, bara nytta. Än så länge har han det bra men jag vart så varm om hjärtat att det var fler än jag som brydde sig om geten... han lär väl bli maskot här sedan...

1 kommentar:

Prickiga Pojkar sa...

ni är så goa allihop som ser efter honom o ser till att han har det bra ..tror han vill stanna hos er ;)