onsdag 1 juli 2009

Smygtitt och försvunnen häst

Just nu beter jag och mamma oss som riktiga grannar... sitter och glor in på grannen och undrar "vad gör han nu?". Dom håller ju på att flytta och vi har fått bekräftat att han kommer att flytta till vad han säger "next weekend" men om det är denna helg eller nästa helg vet vi ju inte... men jag och mamma har väldigt roligt när vi sitter utanför huset och dricker isthé och snokar...

Idag har vi varit på ribboncutting. Det var ett grafiskt företag som skulle byta namn och därmed hade en ny ribboncutting... det visade sig att dom erbjuder brodyr men ha, dom gör den inte själva så vi vart plötsligt potentiella leverantörer... så kan det gå! Vi får se hur det blir med allt sånt. Så länge så ska jag ta kontakt med de kontakter jag fick igår...

Jag och mamma satt som sagt på baksidan och snackade lite när vi märkte att hästarna var oroliga. Vi upptäckte plötsligt att Charisma inte var med gänget. Jag såg fyra föl men fattades en mörkbrun häst. Det är lätt att se skillnad på Dallas och Charisma för Dallas har stjärn. Jag och mamma tog bilen och började leta. Första delen såg vi henne inte i och vi fick köra runt på andra sidan av våra marker och då hittade vi henne *puh*

Hon höll sig nära skuggan, klok häst, och struntade i vad dom andra gjorde. Vi vart ju lite oroliga att hon hade fått värmeslag eller något sådant... men hon såg ut att må prima ballerina.

När vi skulle åka hemåt såg mamma plötsligt den här:


Det var ju bara slumpen att jag hade en hyfsad okej kamera som kunde ta en bild :) Ganska häftig sak, tror att det är en gräshoppa av något slag... jag och andra djur än hästar och hundar vet ni... hrm... ja ja...

Japp har tagit av sig bandaget, ni behöver inte grubbla mer på det. Exakt i 24 timmar fick det sitta där och det var ju minimikravet från veterinären... han är rolig Japp.

Nu ska jag ta en lång promenad över till mamma (ca 40 meter) och äta middag. Det ska bli smasken!

Kram

ps... glöm inte slogantävlingen... två bidrag har vi fått in så här långt!

1 kommentar:

Anette o Nilla sa...

Förstår att ni sitter och "snokar" ;) - kul med nya grannar sen också, hoppas det blir några jättebra.
Vad lyckat med "ribbon-cutting"-besöket, hoppas det blir massor av jobb av det hela. =)