onsdag 29 juli 2009

Green Card

TJOHOOOOO!!!! Halv fyra i morse kom äntligen samtalet!!! Mamma har fått GreenCard OCH även arbetstillstånd här i USA!!! Allt på ambassaden hade gått kanon. Rutinmässigt tog dom hennes pass och det skickas till Vetlanda imorgon. Har vi tur så får hon det på fredag och jag misstänker att hon kommer hem ganska snart efter det... :) Så otroligt skönt att det är över. Lite ofattbart. Jag hade väldigt svårt att sova igår kväll vilket är väldigt olikt mig men till slut somnade jag och efter samtalet med mamma var man bara så glad så det var ännu svårare att somna! Så skönt så skönt. Mamma har all anledning till att vara både stolt och glad. Vanligtvis har man en "mellanhand" iform av en advokat eller jurist som fixar alla ens papper och sånt, men mamma har fixat allt själv. Det har varit ett par danska papper som hon har fått hjälp att få fram för det har varit klurigt men annars så... såååå skönt så skönt!

Jag har bara haft ganska skoj idag. Åkte till hästsportaffären i Dallas idag. Suverän butik. I Sverige har jag ju fått specialbeställa ridbyxor så jag var väl lite inställd på att det skulle bli problem här också. Servicen var kanon. Tjejen som hjälpte mig tog fram tio par byxor. Två av dessa satt mindre bra... jag hade ett halvt helvete att välja två par men till slut kom jag fram till vilka jag ville ha. Det blev ett par svarta och ett par beiga. Fick ockås en bra ny hjälm och annat smått och gott. Jätteskönt att ha hittat en välsorterad butik. Den som jag och Daniela var i förut var för det första ganska liten och för det andra kan man säga att det var en ponnybutik... allt gick i rosa och ljusblått och var i små storlekar. Det här var sånt vi ser i Sverige! Så jag var SÅ nöjd.

När jag kom hem började hundrulliansen igen så klart... passade på att longera Hanniball igen. Lite mer inspänt idag men inget hårt arbete alls. Det har regnat här i Terrell idag (vilket det inte gjort där jag har varit) så gräset var blött och halt så det fick bli lugnt. Det var ganska varmt och fuktigt också vilket man får ta hänsyn till. Men han fick jobba lite varjefall :D

Blir nog en tidig kväll ikväll... ska upp tidigt imorgon för ett morgonmöte och sedan blir det brodyr resten av dagen.

6 kommentarer:

Maria sa...

Grattis till mamman och dej!! Äntligen säger vi.. Som ni längtat va? :)

Strega sa...

Grattis till mamma! Skönt att slippa åka fram och tillbaka "hela tiden"!
Har läst ikapp lite nu och jag måste säga att jag är såå glad att vi "bara" har max 30 grader varmt utomhus! Och inga giftormar. ;)

Prickiga Pojkar sa...

Stort GRATTIS till green card :) Härligt !!

lantligtromantiskt sa...

hej cilla!
va skönt att mamma fått green card OCH arbetstillstånd.
nu kan ni börja leva på riktigt..

Pia sa...

Härligt att det äntligen är klart Jag ber om ursäkt för att jag inte kommenterar så mycket här mendin sida e ff seg på hemma datorn hoppas det funkar bättre när jag börjar jobba på måndag efter 5 !!! veckors ledigt Kram

Marlen sa...

Grattis Cilla og mamma.Endelig fikk dere det. Håper mamma kommer snart hjem å hjelper til med löpetid osv osv. Syns du er utrolig flink jeg. Her er det over for denne gang, venter med skrekk til neste gang hehe. Ha en finfin helg! Kram från Marlen