onsdag 22 juli 2009

Lake Tawakoni

Igår gick jag och la mig så där ruskigt tidigt igen. Jag var så trött så trött igen. Jag kom aldrig igång på morgonen för det ösregnade. Så skönt var det. Men det vart bara till en skur - resten av dagen vart det fint väder... Nåväl, vaknade imorse efter tio timmars sömn, då förstår ni att jag var som en klubbad säl. Ut med hundar höger och vänster om och hästar ska ha frukost, ja hela ruliansen helt enkelt... satt en stund framför datorn och undrade lite vad jag skulle göra av den här dagen. Något regn skulle det ju inte bli den närmsta tiden... jag åker till Lake Tawakoni. Sagt och gjort. Det är en nationalpark som man tar vara på. Det är från den här sjön som Dallas får sitt vatten bland annat. Det är en byggd sjö, inte någon naturlig alltså och nu var det extremt lågt vatten men det finns lite sandstrand och det är väldigt välskött. Naturstigar och campingplatser.
Många av bilderna blev ganska dåliga, kameran var inte på samma humör som jag idag om man så säger... hur som helst så var det väldigt fint där så jag ska ta med någon vovve dit någon dag sedan...

När jag kom hem tog det inte så lång tid innan DHL kom med ett litet kuvert till mig. Massa papper som skulle till Kaufmann som ligger en halvtimme härifrån. Lika bra att bli av med det tänkte jag och satte mig i bilen igen och åkte dit, gjorde vad som skulle och åkte hem. När jag kom hem fick valparna lite koppelträning. Dom har ju inte så stor erfarenhet av det... idag fick dom sele på istället för koppel. Flickorna har blåa och Dumle har röd. Tyvärr kunde jag inte ta någon bild på detta... hålla hund och gå plus fota är inte lätt. Jag kunde ju inte ens hålla hund och gå för jag ramlade faktiskt en gång... som tur var slog jag mig inte. Nåväl, Candy var jätteduktig tjej. Hon tyckte det var intressant. Så skönt nu när pitbullhundarna är borta också!. Sedan var det Bounty och jag vet inte vad det var med henne. Först så haltade hon på ett bakben men jag misstänker att det var selen som var obehaglig och hon ville klia av sig den. För efter ett par meter var det inget ändå... Men hon var lite feg, gick alltid bakom mig... så där behövs det mer träning. Dumle är ju Dumle, han bara går utan att blinka... förutom när vi kom till stallgången... heh... njae... säkert?... okej vi går... *puh, vi överlevde*, sedan var det full rulle igen. Men det var bra träning!

Sedan har det bara varit att organisera hundar ut och in. Robbin skadade sig ju igår. Troligen så har han och Question bråkat och Robbin fick ett bett i tassen så han hoppade på tre ben. Men det har ju gjort att han har varit lite ensam och ett extra projekt att fixa. Det har gått bra dock :)

Tänkte på en sak när jag var ute och körde idag... jag skäms ju för att mina hästar är smala... speciellt Charisma men även Aisha och Bumlan. Nelly har hållt sig bra och Hanniball och Dallas har ju inte föl vid sidan. Hanniball ser ju dräktig ut *haha*. Men när jag satt där och körde, både till Tawakoni och Kaufmann så slog det mig att det stod bannemej smala och även smalare hästar än mina överallt och dom hade då inte föl vid sidan!!! Och här springer jag och ger mina hästar dyrt fint hö och skäms som en gris för dom... se vad man lär sig ibland. Hästarna kommer fortsätta att få dyrt fint hö så dom kommer upp i det hull jag vill ha dom men jag kanske inte behöver skämmas så förbaskat ändå...

Nu är det snart kväll här, hundarna ska rastas en sista gång och imorgon är en ny dag...

1 kommentar:

Prickiga Pojkar sa...

gillar verkligen dem där kulorna som är på sista bilden :)
vilket fint ställe du åkte till :) o dumle han måste ju va ursöt i sin röda sele!! aaah vill se ! har varit ute o övat pia lite till nu inför lördagen det gick riktigt fint :) vi höres ! kram !