söndag 12 juli 2009

Många alternativ på rubrik

Idag hade jag svårt att säga vad jag skulle ha för rubrik... mina val var:

  • Bye Mom
  • Mitt nya liv
  • Fortsatt varmt
  • Pojkar höger - flickor vänster
  • Smygtitt...

Som ni säkert förstår så har mamma nu lämnat mig till min ensamhet med djuren. Förhoppningsvis är det här hennes sista resa till Sverige på ofrivillig basis. Hon flyger via Amsterdam till Göteborg där hon landar imorgon. På tisdag ska hon på en läkarundersökning och efter det direkt vidare till Vetlanda. Den 28:e åker hon till Stockholm för att vara på amerikanska ambassaden den 29:e. Sedan hänger det på ambassaden när hon får komma hem igen. En resa är bokad den 5 augusti och vi hoppas att hon kan komma innan och inte efter det datumet... Så det är väl lite drygt tre veckor hon är borta den här vändan... och åt mig lämnar hon tikar i löp, tokiga hannar, värme, valpar och brodyr. Både Hoppsan och Crispy löper här hemma... yehaaa...Daim fick i natt sova i bur eftersom jag upptäckte att Hoppsan var på G. Crispy är det ingen fara med för hon hugger och säger verklgien till Daim att han inte har något där att göra men Hoppsan bara lufsar på. Hos mamma har Zascha börjat löpa så det gäller att sära på henne och Robbin. Hoppas inte Geisha börjar löpa också för då blir jag vansinnig... fullständigt vansinnig.

Innan mamma åkte hann jag göra lite brodyrer. Tre testlappar till kund som ska få dom på tisdag.


Det är sällan jag säger att jag faktiskt är riktigt nöjd med något men om jag inte får den här orden så är det inte mitt fel. Om ni går in på www.sebenzaservices.com så ser ni hur hans logga med handen och hammaren ser ut på riktigt. Lapparna är 8 cm höga och då kan ni själva tänka er hur svårt det är att göra en någorlunda bra logga av den ursprungsloggan... Så förhoppningsvis kommer jag hem med en order på 50 st sådana här på tisdag... håll tummarna.

Igår fick jag lära mig en rejäl läxa när vi var på köpcentret... min hovslagare beställde ju 6 st kepsar igår och dom var prismärkta allihopa. Jag tyckte att det priset jag hade räknat ut lät ganska dyrt och det var därför vi åkte till köpcentret. Där är en firma som broderar kepsar och en som säljer förbroderade kepsar. Mest intressant var dom som broderade kepsar eftersom dom hade exakt samma keps som han vill ha. Dom tog närmare dubbelt så mycket betalt som jag hade tänkt att ta betalt för dom inkl brodyren. Så min läxa igår var att jag måste börja tänka om och ta betalt efter vad det är värt, INTE vad jag tror kunden vill betala... och ni anar inte hur svårt det är. Hela magen bara vriiiiiider sig. När det kommer till sånt så är jag alldeles för snäll och nästan ger bort allt! Jag har MYCKET att lära där... och jag kan säga att min kund tjänade inte på att jag åkte och jämförde priser om man säger så...

När jag kom hem från flygplatsen var jag en väldigt duktig tjej... jag tog på mig joggingskorna och gick en promenad. Det var ju ingen längre sträcka - ca 2.3 km har jag räknat ut enligt googlemaps men i 40 gradig värme och med en kondition som en flodhäst i vatten så kände jag mig riktigt duktig. Jag tog på mig skorna och gick, blev svettig och kom hem utan att skada mig eller kolapsa *fniss*. Och det här har jag nu tänkt att jag ska fortsätta med och succesivt öka rutten. Nu jäklar ska kondisen öka tills Amber kommer hem så jag kan rida henne och Hanniball...

Hos grannarna har det varit full rulle idag. Igår försvann ju husvagnen som dom hade där. I morse var dom där och fortsatte packa. Hundar, hästen och geten är fortfarande kvar. Enligt ägaren av huset ska dom ju vara ute med allt ikväll så det ska bli intressant det här och se... fortsättning följer...

Inga kommentarer: